Beste Waterlanders, sponsoren, ouders en supporters, tja, het afgelopen weekend vroren onze daames half dood in hun tourtentjes in Gent, maar wisten aldaar wel verrassend(?) de 4de plaats te halen in het grote internationale rugbytournement. We zijn, net als onze Friese vrienden, trots op onze ijsbunnies… In ons Purmerend waren zowel cubs als junioren gastheren van 2 verschillende Engelse rugbyteams. Onze soms aarzelende cubs werden door hun Engelse leeftijdgenootjes daardoor afgetroefd  maar wisten een prima wedstrijd neer te zetten. En de junioren konden bij vlagen zelfs het Engelse tempo goed bijhouden, waardoor het een spannende wedstrijd werd. Alleen in de 3e helft haakten een aantal van onze spelertjes te snel af (vraag eens aan papa hoe het vroegeuuh ging….)

Het komende weekend staat voor geselecteerde mini’s, cubs en junioren in het teken van de RTC, terwijl onze turven en benjamins afreizen naar Castricum. Daarna is het de beurt aan ons eerste team om hun 3e plek veilig te stellen tegen RC Eemland, die nog knokken om degradatie te ontlopen. Het belooft een spannende wedstrijd te worden, waardoor PR ook onze sponsoren heeft uitgenodigd om eens kennis te maken met de rugbyclub (zou ook fijn zijn als de temperatuur langs de kant eens boven nul bleef..). Ik hoop dat de Waterlandsupporters dan ook in grote getale het vlaggenschip komt aanmoedigen en de supporters van Waterland boffen maar met zo ‘n mooie warme sjaal. Op zondag staat er nog een inhaalwedstrijd voor de dames op het programma, gegevens ontbreken nog en het 3e team speelt thuis tegen de ongeslagen koplopers uit Amstelveen.

Als laatste, op de Amelandlijst staan inmiddels al 85 personen, voor wie nog gebruik wil maken van de boerderij, we hebben 90 plaatsen… En vanaf volgende week mag er betaald worden op de intekenlijst staan nu de correcte verschuldigde bedragen (waar sommige rekenwonders op uit kwamen…. zucht, waar is het hoofdrekenen van vroeger gebleven). Wanneer eenmaal je storting bij mij binnen is (voor 1 juni) is je plekje zeker.

En nog een oproep van Manfred Warmerdam: Aanstaande woensdag de 10de is er in Heerhugowaard een thema avond bij Sportservice Heerhugowaard. Deze avond gaat over Meer leden in korte tijd. Dit sluit aan op ons plan om leden te gaan werven en er is aantoonbaar resultaten geboekt met dit programma. Zelf wil ik erg graag hier bij zijn. Echter zou ik het ook erg fijn vinden als hier nog meer mensen van onze vereniging bij aanwezig kunnen en willen zijn. Van sportservice Heerhugowaard heb ik reeds te horen gekregen dat wij welkom zijn. Indien er mensen zijn die mee willen (ook niet bestuursleden, ouders of anders geinteresseerden) dan hoor ik dat graag. Aankomende donderdag 4 April wil ik graag doorgeven met hoeveel mensen wij aanwezig kunnen zijn

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 14), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

vrijdag 5 april (bestuursafgevaardige: Manfred)
19.00 uur: RTC (voor geselecteerde mini’s, cubs en junioren op diverse locaties)

zaterdag 6 april (bestuursafgevaardige: Rob)
10.30 uur: CAS RC – RC Waterland/DH (toernooi voor de T&B, vertrek om 09.15 uur)
1x.00 uur: RTC (voor geselecteerde mini’s, cubs en junioren op diverse lokaties)
15.00 uur: RC Waterland 1 – RC Eemland 1 (voor handhaving plaats 3, verzamelen rond 13.30 uur)

zondag 7 april (bestuursafgevaardige: Tessa)
xx.xx uur: RC Pickwick Pl – RC Waterland (dames naar Deventer, verzamelen rond xx.xx uur)
13.00 uur: RCE/RCT – Castricumse RC/Combinatie NW (Colts spelen in Tilburg,  bij winst zal de finale van de plate gespeeld worden)
13.00 uur: RC Waterland 3 – Amstelveense RC 2 (tegen de koplopers, aanwezig om 12.00 uur)

woensdag 10 april (bestuursafgevaardige: nvt)