Zondag stond de thriller tegen Bassets op het programma voor de dames van RC Waterland! Iedereen was klaar voor de wedstrijd. Helaas opende de Bassets redelijk snel met een try, 5-0. Gelukkig wist Waterland zich ijzersterk terug te vechten! Daphne maakte een prachtige try door recht door de verdediging heen te hitten. Patty benutte de conversie en de stand kwam op 5-7. Waterland had een sterke scrum en won de nodige scrums van de Bassets. Ook de line-outs liepen super! Helaas vonden de dames van de thuisploeg een gaatje en maakte zo de 12-7. Ook daarna scoorden ze snel nog een try door een slordige pass van Waterland in de 22 van de Bassets. Een back brak door en maakte hieruit de 19-7. Gelukkig wist Waterland nog terug te komen voor de rust door een mooie try en een conversie. De ruststand was 19-14.

Tweede helft startte Waterland sterk met een try door Amber. Helaas werd de conversie niet benut en stonden de teams gelijk, 19-19. Vervolgens wisten de Bassets twee keer snel achter elkaar te scoren door niet zuinig op de bal te zijn. De Bassets liepen hierdoor uit naar de 33-19. In de slotfase wist Waterland nog de 33-24 te maken. Helaas was winst niet meer mogelijk in de laatste minuten. De Waterland Dames hebben een prachtige wedstrijd neergezet, maar mocht de uitslag niet in Waterlands voordeel uitpakken.

Door het verlies van deze wedstrijd zullen de dames hoogstwaarschijnlijk niet in de top-6 van Nederland spelen de rest van het seizoen, maar voor behoud in de Ereklasse.