nrbOp zaterdag 26 mei 2012 wordt er op onze club een NRB opleiding Scheidsrechter 2 (IRB 1) georganiseerd. Deze opleiding is een introductie op scheidsrechtersgebied. Het doel van deze opleiding is om wedstrijden veilig en met plezier te leiden. Tijdens deze opleiding worden de volgende onderwerpen aangereikt: Uitleg van het spel, veiligheid bij contactsituaties, taken van de scheidsrechter en grensrechter, ontwikkeling bij jonge spelers, voordeelregel, communicatie en positie kiezen op het veld.

De dag start om 09:30 uur en eindigt zo rond 16:30 uur en zal plaats vinden op ons eigen complex. Deze cursus zal betaald worden door Rugby Club Waterland, wat wel zal betekenen dat de deelnemers dan gevraagd zullen worden om zo nu en dan een (jeugd)wedstrijd te fluiten.

[contact-form 8 “Veteranentour”]