Waterland terug op volle oorlogssterkte. Helaas waren Bart van Elsdingen en Rob ´´Buikie´´ Laan wel aanwezig maar niet helemaal fit. De opstelling zag er als volgt uit.
1. Chris Plunkett 2. Roberto Warmerdam 3. Michael Flierman 4. Hayden Tidswell 5. Herman Wouters 6. Niels Rijsenbrij 7. Dennis Bus 8. Peter Romp 9. Erik Blokland 10. Michael Sparks 11. Jeroen Trimpe Burger 12. Sander de Miranda 13. Andrejs Aleksandrovs 14. Lotar Abma 15. Nick Romp

Waterland was vrij gespannen voor deze wedstrijd. Het doel is ongeslagen kampioen worden maar de mannen uit Amstelveen kwamen om iets recht te zetten. Het zou een fysieke wedstrijd worden maar hier waren de Waterlanders op voorbereid. Waterland ging hard van start en beheerste de wedstrijd. In de 14de minuut kreeg Sander de Miranda zijn eerste kans op een penalty goal helaas gemist. Hierna volgde meerdere aanvallen vanaf de Waterland zijde maar werden niet benut tot in de 18de minuut toen wist Sander de Miranda via een aantal mooie acties meerder Amstelveeners te verslaan en opende de eerste score 7-0. Hierna schakelde Amstelveen en kwamen verschillende keren tegen de trylijn van Waterland aan te staan. Nadat Amstelveen een penalty mee kreeg scoorde zei hun eerste try 7-5. Door het verder uitstekende verdedigende werk van de derde rij van Waterland kwamen ze niet meer tot scoren en volgde er een turnover. De bal kwam terecht bij Jeroen Trimpe Burger, hij had een leeg veld voor zich en een sprint van 100 meter volgde. De Amstelveeners kwamen nog in de buurt, maar via een mooie schijnbeweging wist hij in de 25ste minuut te scoren en werd door Sander de Miranda de conversie geraakt 14-5. Met deze stand ging Waterland de rust in.
Na de rust begon Waterland sterk met 2 verse spelers Bart van Elsdingen en Wouter Harder. Verschillende breaks van Tidswell en Van Elsdingen met de twee flankers in support pakte Waterland veel meters. Na 10 minuten was het dan zover, Michael Flierman rende door het gat en werd getackeld. Hij gaf de offload aan Dennis Bus die in support liep. Door een schitterend spel en fijne schijnbewegingen wist Bus de try te pakken, stand 19-5. Hierna kwam Amstelveen terug in het spel en kwam Waterland meerdere keren onder druk te staan, maar door het goede verdedigende werk wist Amstelveen niet te scoren. De lijn van Waterland kreeg verschillende kansen maar wist deze niet te benutten. De eerste rij had veel te voorduren in de vele scrums, maar wist goed stand te houden. In de 70ste minuut kreeg Waterland nog een kans, Herman Wouters ging er vandoor maar helaas wist Rolf Vetlman (70ste minuut erin gekomen) deze enorme kans niet te benutten en liet de bal voorwaarts vallen.
De uiteindelijke eindstand na een zwaar bevochten maar rommelige wedstrijd was 19-5 voor Waterland. Waterland gaat op naar het laatste duel.