Waar Waterland vorige wedstrijden meestal wel compleet en fit kon beginnen, mistte er deze week toch een aantal spelers. Door ziektes, vakanties en blessures moest er een enkele verandering in de opstelling plaats vinden.
Door afwezigheid van Niels Rijsenbrij en Lester Bakker en de waterpokken bij Rob “Buikie” Laan, kon Roberto Warmerdam voor het eerst zijn opwachting maken in de FIRST XV. Hierdoor speelde Michael Flierman op de flanker en begon Roberto Warmerdam als hooker. Sander de Miranda was weer terug van zijn blessure, dit maakte de opstelling als volgt:

1.) Chris Plunkett, 2.) Roberto Warmerdam, 3.) Bart van Elsdingen (c), 4.) Hayden Tidswell, 5.) Herman Wouters, 6.) Michael Flierman, 7.) Dennis Bus, 8.) Peter Romp, 9.) Erik Blokland, 10.) Michael Sparks, 11.) Jeroen Trimpe Burger, 12.) Andrejs Aleksanderovs, 13.) Sander de Miranda, 14.) Lotar Abma, 15.) Nick Romp.

Waterland begon vrij sterk aan deze rommelige wedstrijd. Door de hevige wind werd er af en toe iets meer balverlies geleden. Door een Turnover aan waterland zijde, belandde de bal via Michael Sparks bij Micheal Flierman die goed het gat in rende om vervolgens de eerste 5punter op het scoreboard te zetten. Waterland bleef domineren, met zo af en toe een aanval van DIOK. Toch wisten ze geen vuist te maken, werden er af en toe domme overtredingen gemaakt, of balverlies geleden wat niet nodig was. Wel waren het weer de Purmerenders die een try drukte en weer kwam deze op naam van Michael Flierman. 10-0, omdat ook deze conversie gemist werd. Het had een puntenrijk middagje kunnen worden als Waterland dit vast had kunnen houden, omdat we pas in de 9de minuut zaten. Helaas lukte het waterland niet. Het duurde dan ook tot de 30ste minuut voor de 3de try gedrukt kon worden. Na een mooie “Barcelona” aanval zoals hij aan de zijlijn genoemd werd, was het Nick Romp die de bal simpel alleen nog maar in het try gebied hoefde te drukken. Zijn 1ste van de middag, en waterlands 3de. 15-0. Zo gingen beide ploegen ook rusten.

De kampioen mocht aftrappen voor de 2de helft. DIOK besloot om te kicken, wat vrij veel werd gedaan door beide teams. Dit omdat met deze windkracht nooit weet wat de bal doet. Het duurde lang voordat er een try gedrukt werd. Het was waterland met de betere aanvallen, alleen het afronden mistte zoals het vaker het geval was afgelopen weken. Het coachende duo Willem en Bas besloten om 3 wissels door te voeren. Zo Mochten Wouter Harder, Rolf Veltman en Rob Laan in de 10de minuut van de 2de helft zich laten zien. Roberto Warmerdam, Jeroen Trimpe Burger en Chris Plunkett verlieten het veld. 10 Minuten later was het Peter Romp die in de fout ging. Hij ontving een gele kaart, en mocht zodoende 10 minuten het veld verlaten. Zoals vaker dit seizoen kwam de kampioen van Nederlands hoogste Zondag-klasse niet in de problemen. Goed defence werk en communicatie zorgden ervoor dat zelfs met een man minder waterland nog steeds de bovenliggende partij was. Wel kwam er uit de gele kaart een penalty, die tussen de palen werd geschoten, 15-3. Waterland bleef zoeken naar die 4de try. Aanval naar aanval strandde, of een overtreding zorgde ervoor dat er niet gescoord kon worden. Maar dan hebben we alsnog Hayden Tidswell, die op lompe kracht, de bal altijd wel naar voren weet te brengen. Hier volgde nog 2 tries uit. Omdat Andrejs 1 conversie wist te verzilveren, stond het 27-3. Het slot offensief kwam van de mannen uit Leiden. Een line-out werd gewonnen, vormde een maul en brachten deze vrij makkelijk over de try-line. Waterland zag er hier even helemaal niet goed uit. Dit was tevens de laatste actie van de wedstrijd. 27-8 als einduitslag.