Na een stop van 5 weken dan eindelijk de laatste competitiewedstrijd voor Waterland 1. Na 17 wedstrijden ongeslagen te zijn was de wil groot om ook de laatste te winnen en toog het team vol goede moed naar Leiden. Na een eenzijdige wedstrijd was het Waterland die zijn 18e overwinning kon noteren met een eindstand van 0-67.

Waterland startte met de volgende spelers:
Chris Plunkett, Roberto Warmerdam en Stef Schotsman op de eerste rij, Hayden Tidswell en Herman Wouters op de tweede rij, Lester Bakker, Dennis Bus en Peter Romp op de derde rij, Erik Blokland op scrumhalf, Michael Sparks op flyhalf, Jeroen Trimpe Burger en Lotar Abma op de wing, Sander de Miranda en Andrejs Aleksandrovs op de center en Nick Romp op fullback.
Omdat Diok geen volledig team op de been kon brengen begon de wedstrijd met 13 tegen 14 man. RCW begon goed. Na 6 minuten stond het al 0-15 door try’s van Jeroen Trimpe Burger, Andrejs Aleksandrovs en Michael Sparks. Na 10 minuten kwam er nog een speler van Diok in het veld waardoor ook Peter Romp kon aantreden. Diok mistte de penalty die ze kregen en daarna liep RCW uit naar 0-41 door try’s van Nick Romp, Andrejs Aleksandrovs, Herman Wouters en Sander de Miranda. Vanwege het onvolledige team werd besloten om 2 keer 30 minuten te spelen.
De tweede helft liep RCW verder uit na try’s van Jeroen Trimpe Burger en Andrejs Aleksandrovs. En na weer een gemiste penalty van Diok bracht Peter Romp met 2 try’s de eindscore op 0-67. Sander de Miranda wist 6 van de 11 conversies te benutten. Al met al een mooi eind van een geweldig seizoen voor de mannen van Waterland 1.
Volgende week begint de beker competitie waarin Waterland 5 wedstrijden moet spelen met een eventuele finale op zaterdag 21 april. Het sevens seizoen begint strak hierna, waarin Waterland aan minstens 5 grote toernooien gaat mee doen.