Een fitte selectie met weinig blessures stond deze week tegenover Sparta uit Rotterdam. Eerder dit jaar werd er uit gewonnen met 5-90, met de kennis dat een aantal basis spelers afwezig waren. Sparta was nu compleet en wilden de Waterlanders tegenstand gaan geven. Na een eerlijke wedstrijd met een goede referee was het Waterland die alle punten pakte, 85-0.

Waterland begon met een sterke opstelling. Coaches Willem van Eck en Bas den Uijl stuurden de volgende 15 spelers het veld in. Chris Plunkett, Michael Flierman, Bart van Elsdingen(C), Wouter Harder, Hayden Tidswell, Dennis Bus, Niels Rijsenbrij, Peter Romp, Erik Blokland, Michael Sparks, Andrejs Aleksandrovs, Sander de Miranda, Lotar Abma, Jeroen Trimpe Burger en Nick Romp.

Sparta begon sterk aan de wedstrijd. Door fouten aan waterlandse kant kwam Sparta gemakkelijk in de wedstrijd en werd het een lastig begin bij Waterland. Hoewel Waterland onder druk stond wist Sparta in deze 15 minuten niet te scoren. Hierna kwam de verlossing bij Waterland. Na een vlaag van goed spel wist Michael Flierman in de 14e minuut uiteindelijk de eerste try te drukken. Sander de Mirande miste de conversie. 5-0. 3 minuten later was het de beurt aan Nick Romp. Ditmaal raakte de Miranda de conversie en bracht de score naar 12-0. Na 25 minuten wist Erik Blokland zich een weg door de verdediging te banen. Hij scoorde een uitstekende try, Aleksandrovs mocht de conversie verzilveren en de score werd naar 19-0 gebracht. In deze eerste helft werd er nog een drietal keer gescoord. Chris Plunkett en Jeroen en Mathijs Trimpe Burger wisten beiden nog een try te drukken. Waterland ging met 40-0 de rust in. Dat geeft de Waterlander vertrouwen! Met name door de uitstekende voorwaartsen van Waterland wisten de spelers keer op keer de druk bij de tegenstander te leggen.

In de 2e helft liet de eerste try niet lang op zich wachten. Gelijk in de eerste minuut na rust wist Tidswell te scoren na wederom uitstekend werk van de voorwaartsen. Vooral de eerste rij van Waterland speelde een uitstekende wedstrijd. In de 48e minuut was het de beurt aan Michael Sparks. Hij wist zich een weg door de verdediging te manoeuvreren. In de 50e minuut was het kwartier van de net ingebrachte speler Bas Ekkelboom begonnen. Deze jonge speler heeft de jeugdopleiding van Waterland genoten en dit laat zich zien op het veld. Ekkelboom scoorde tries in de 50e, 58e en 63e minuut en liet een spoor van verslagen tegenstanders achter. In de 75e minuut was het Flierman die een gemakkelijke try scoorde. Andrejs Aleksandrovs scoorde de laatste try in de 78e minuut. Hiermee werd de uitslag beslist op 85-0. Een goede wedstrijd van Waterland die hoop geeft voor het kampioenschap. Volgende week staat DSR-C op het programma,dit zal een wat lastigere tegenstander worden.