Waar DSR-C vorige wedstrijd met de nodige blessures en niet met hun sterkste 5 kon beginnen was het deze zondag wel het geval. Vorige wedstrijd was dan ook een walk-over maar Waterland wist dat het deze keer misschien wel anders zou kunnen lopen.

Door een blessure kon Niels Rijsenbrij niet spelen hierdoor speelde Michael Flierman op de flanker en begon Matthijs Trimpe Burger als hooker, dit maakte de opstelling als volgt 1) Chris Plunkett 2) Matthijs Trimpe Burger 3) Bart van Elsdingen (c) 4) Hayden Tidswell 5) Wouter Harder 6) Dennis Bus 7) Michael Flierman 8) Peter Romp 9 ) Erik Blokland 10) Michael Sparks 11) Jeroen Trimpe Burger 12) Andrejs Aleksanderovs 13) Sander de Miranda 14) Lotar Abma 15) Nick Romp

Waterland begon de wedstrijd slordig en DSR-C daarentegen begon zeer vel aan de wedstrijd wat resulteerde in een vroege try en voorsprong voor de studenten (5-0). Hierna werd Waterland wakker en begon zijn eigen rugby te spelen. Na goed voorwaartsen rugby werd er in de 3e minuut door Michael Flierman gescoord in de hoek nadat hij 2 Delftse studenten over de tryline met zich meenam. Vervolgens kwam het kwartiertje van Nick Romp waar vorige week de jonge speler Bas Ekkelboom een loepzuivere hattrick maakte was het nu de beurt aan Nick Romp. De hattrick werd ingeluid met een schitterende Interceptie en een sprint van 70 meter. Vervolgens konden de driekwarten nadat ze in stelling gebracht waren door de voorwaartsen Nick Romp vrijspelen aan de buitenkant waarna Nick tekende voor zijn 2e try na ongeveer 10 minuten kreeg Sander de Miranda de bal die een kick gaf in hun trygebied Nick kon de bal te pakken krijgen een tekende voor zijn 3e try waarmee het bonuspunt binnen was. In de reserve tijd tekende Chris Plunkett nog voor try 5 door Flierman zijn voorbeeld te volgen en 2 mensen met zich mee te nemen en vervolgens een try te drukken. Met een voorsprong van 33-5 werd de rust ingeluid.
In de rust werden Lotar Abma en Chris Plunkett gewisseld voor Rolf Veltman en Rob Laan, er werden enkele instructies gegeven en de mannen mochten het veld weer op.
Na net een minuut gespeeld te hebben werd er na een schitterende actie van Erik Blokland en Matthijs Trimpe Burger gescoord door Matthijs Trimpe Burger. Nog geen 3 minuten daarna was het wederom de beurt aan Nick Romp om een try te drukken. Na 12 minuten goed fasespel van de Waterland zijde waar inmiddels Robin Jonk en Roberto Warmerdam erin zijn gekomen voor Hayden Tidswell en Matthijs Trimpe Burger tekende Sander de Miranda voor zijn eerste Try deze wedstrijd na 2 man gestapt te hebben en een tackel te breken.
Na deze try verslapte het spel van Waterland enigszins wat resulteerde in een try voor DSR-C. maar Waterland ging niet bij de pakken neerzitten en tekende voor de volgende try gescoord door Bart van Elsdingen na een paar schitterende offloads, toch kwam waterland verdedigend niet echt in zijn spel, mede doordat er zeer veel penalty’s tegen werden gefloten voor waterland, dit resulteerde in een 3e try tegen van DSR-C. Na 2 minuten spelen kreeg Waterland een penalty in het 22 meter gebied van DSR-C, deze werd gespeeld op Bart van Elsdingen die op zijn beurt een tackel brak en bij de volgende tackel een offload creëerde waar door Roberto Warmerdam gemakkelijk kon scoren. Nog 6 minuten lang hard en goed verdedigt te hebben kreeg Waterland wat het verdiende een overwinning, na deze overwinning komt het kampioenschap heel dichtbij zeker met de wetenschap dat AAC onze concurrent punten heeft gemorst bij Den Haag onze volgende tegenstander.