Waar Waterland vorige week slap begon maar uiteindelijk een ruime overwinning binnenhaalde, liep het tegen den haag overduidelijk minder soepel. Na een zware modderige pot werd het 28 – 3 voor Waterland waardoor het nog maar 1 wedstrijd verwijderd is van het kampioenschap !!

Waterland begon met de volgende 15. 1)Chris Plunkett 2)Michael Flierman 3)Rob Laan 4) Hayden Tidswell 5) Bart van Elsdingen 6) Niels Rijsenbrij 7)Dennis Bus 8)Peter Romp 9)Erik Blokland 10)Michael Sparks 11)Jeroen Trimpe Burger 12)Andrejs Aleksanderovs 13)Sander de Miranda 14)Lotar Abma 15)Nick Romp. Bart van Elsdingen startte op de 2e rij in verband met de blessures en zieken die ongeveer allen in de 2e rij zijn.

Waterland begon de wedstrijd goed gefocust en hard, de boodschap die was meegegeven door de trainers was dat de voorwaartsen de wedstrijd winnen en de backs bepalen met hoeveel.

Na het eerste fluitsignaal begon waterland direct met drukzetten op de tegenstanders wat resulteerde in veel vroege scrums voor waterland. Na 10 minuten op de Haagse helft gespeeld te hebben en nadat een aantal aanvallen op niets uitliepen werd er gescoord door Andrejs Aleksanderovs na een mooie aanval opgezet door de backs. Sander de Miranda wiens vizier de hele wedstrijd op scherp stond verzilverde de conversie. Niet veel later wist Hayden Tidswell te scoren na goed fase-spel van de voorwaartsen. Hij deed dit door 2 tackles te breken en 1 iemand in zijn run mee te nemen en denderde zo de tryline over. De rest van de eerste helft was rommelig mede door het slechte veld en het natte weer. Den Haag kwam nog een aantal keer in scoringspositie maar door goed verdedigend werk en een offday van de flyhalf van Den Haag kwam Den Haag niet tot scoren.

In de rust werden de dingen die niet zo goed gingen besproken met de trainers en dit wierp in de 2e helft duidelijk zijn vruchten af. In de rust kwam Roberto Warmerdam erin voor Peter Romp waardoor Michael Flierman 8 ging spelen en Roberto Warmerdam Hooker. Waterland begon de 2 helft slordig en de penalty-count aan waterlandzijde liep gestaag op wat resulteerde in een driepunter voor Den Haag. Nadat deze verzilverd werd pakte waterland zich bij elkaar en zette de schouders eronder. Na een kwartier gespeeld te hebben en 2 schitterende driving mauls verder die resulteerde in 2 terecht afgekeurde try’s van waterland door de goed fluitende referee werd er weer gescoord. Waar Matthijs Trimpe Burger vorige week scoorde uit een schitterend opgezette aanval door Erik Blokland gaf Blokland dit keer de assist aan Hayden Tidswell die na een mooi uitgevoerde no look pass van Blokland scoorde.

7 Minuten later was het weer raak voor Waterland dit keer was de try van Roberto Warmerdam die na een driving maul de laatste 5 meter samen met Michael Flierman de Tryline over ging.
De laatste 12 minuten ging het spel op en neer en werd het spel aan Haagse zijde grimmiger, met name de hooker van Den Haag was bezig met spelers uit de wedstrijd te krijgen dit lukte echter niet want de waterlanders rugbyde onverstoord door. Na het laatste fluitsignaal was de volgende 5 punter binnen. Na de wedstrijd kreeg waterland te horen dat AAC en Pink Panthers punten hebben gemorst wat het kampioenschap wel heel dichtbij brengt nu. De eerstvolgende tegenstander is AAC en als die wedstrijd word gewonnen is Waterland officieus kampioen van de eerste klasse de wedstrijd is na een korte kerststop op 8 januari om half 3 bij RC Waterland aan de van IJsendijkstraat dus komt allen en support ons de ereklasse in !!!!!!