Ondanks dat RC Waterland 1 verloor was er voor andere teams van Rugby Club Waterland dit weekend genoeg te juichen. De grootste verrassing vond plaats in de 4e Klasse Noordwest. Daar Versloeg RC Waterland 3 verrassend titelkandidaat RC West Friesland. In Purmerend versloegen de Waterlanders de club uit Hoorn met 19-12. Ook RC Waterland 2 boekte een overwinning in de eerste wedstrijd van het seizoen. Het team dat vorig seizoen kampioen werd in de 4e klasse Noordwest wist een stapje hogerop in Naarden RC ’t Gooi 3 met 11-26 te verslaan. De Colts wisten niet met een overwinning te starten, The Pink Panthers was 44-31 helaas net te sterk.

Een dag eerder kwamen net als het eerste team ook  de Cubs en Junioren in actie. Beide teams maakten een lange reis naar Deventer om daar te spelen tegen District Oost. De vele kilometers waren niet voor niets want het leverde twee Waterlandse overwinningen op. De Cubs deden dat met 5-68 en de Junioren sloegen zelfs met 5-97 toe.

Later meer foto’s van RC Waterland 3 tegen RC West Friesland…