De training voor de wedstrijd was Pierre behoorlijk streng tegen de mannen en vrouwen geweest. De inzet en de focus liet te wensen over de afgelopen wedstrijd. Ze waren daarvan behoorlijk van slag of hadden de wekker niet gezet. Bij het eerste fluitsignaal gingen de West-Friese als een mes door de verdediging van zawa heen en scoorde hun eerste tray.

Vanaf dat moment was zawa wakker pakte het spel weer op en maakte gelijk. De eerste conversie werd door Jarno gemist maar dat maakte hij in het verdere verloop van de wedstrijd ruimschoots goed. Hierop ging de zawa trein lopen en punt na punt werd de score opgeschroefd. De West-Friese hadden tegen dit spel niet veel inbrengen maar bleven knokken. De eindstand was dan uiteindelijk ook 81-17. Aan het einde van de tweede helft raakte een van de spelers van de West-Friese geblesseerd. Fay de overloper 😂 twijfelde geen seconden en trok het shirt van de tegenstander aan om hen te versterken. Een Super sportief en typisch rugby gebaar.

Na deze klinkende overwinning konden de vrouwen en de mannen onder het genot van soep met brood terug kijken op een mooie wedstrijd. Gefeliciteerd!