Wat een geweldige zaterdag 2 maart bij RCW. De dag werd gestart met het toernooi ‘Voorronde Landelijk Mini Festival’ bijna alle clubs uit district Noordwest hadden een miniteam ingeschreven voor deze dag. Op 4 zonovergoten miniveldjes werd om 9.30 uur gestart onder leiding van 4 vrijwillige referees: 2 van Zaandijk en 2 van RCW. Na heel wat poulewedstrijden begon rond 11.00 uur de finale ronde. De finale was erg spannend en werd gespeeld door Hawks tegen ARC, deze werd gewonnen door ARC. Ons geweldige mini-team onder leiding van Rob de Vries werd zeer verdienstelijk 5de!

Na deze wedstrijd werd er op het kunstgras gestreden door onze Cubs onder leiding van Chris Romei, tegen het altijd sterke Mokum, de hoofdstedelingen hadden echter niet gerekend op een door de zon gesteund WaZa Cubs team! De wedstrijd was al heel snel beslist en een aantal prachtige try’s waren het resultaat. Met een comfortabele 53-5 winst gaan de Cubs in de poule nog steviger aan de leiding.

Op het veld naast ons kunstgras, het echte gras, werd er vlak na de cubs wedstrijd gestreden door onze junioren onder leiding van Rob Konijn. In de kleedkamer wist Rob zijn team al aardig op scherp te zetten. Dit was namelijk de eerste officiële Rugby Club Waterland wedstrijd op het nieuwe grasveld. Die moet je natuurlijk winnen. Het team had er zin in. De wedstrijd begon spannend en het ging vrij gelijk op maar ook daar waren onze WaZa jongens en meiden toch uiteindelijk de sterkste en werd de wedstrijd gewonnen met 67-25.

De foto’s van Cubs- en Juniorenwedstrijden zijn te vinden op de website van Rugby Club Waterland met dank aan alle fotografen: Mini’s Linda Hulst, Cubs en Junioren Maarten Rabelink en Jos Lutz. Kortom, een geweldige jeugd zaterdag bij RCW! Maar nog belangrijker; er werd genoten van een mooie pot!

Komend weekend staat er weer veel jeugdrugby op het programma (vooral uit), hierbij een klein overzicht:

• Turven, Turventoernooi Alkmaar
  • Benjamins, Benjamintoernooi thuis, komen jullie ons aanmoedigen?
  • Mini’s, Minitoernooi AAC
  • Cubs, competitiewedstrijd Haarlem/RCWF uit
  • Junioren, competitiewedstrijd Groningen uit

Foto’s Cubs (© Maarten Rabelink)