De jaarlijkse 'nieuwjaarsdag' van onze rugbyclub is weer een geslaagd evenement geworden. Om 11.00 uur werd de kick-off genoeg door de teams die zich hebben opgegeven voor het bekende Oliebollenmix Toernooi. Dit jaar geen oliebollen maar een experiment van Spurd door het beschikbaar stellen van fruit pakketten. Wel was er gemor dat er geen oliebollen waren.... dus volgend jaar zijn ze er weer, misschien wel gecombineerd met het fruit.

Nadat er door alle teams 6 wedstrijden waren gespeeld (dat was tussen 11.00 uur en 14.00 uur) was de winnaar bekend: het team van de 'Frozen Group' mocht de jug limonade in ontvangst nemen onder luid applaus van de andere teams en andere aanwezigen.

De nieuwjaarsspeech van onze voorzitter Jelle was vooral gericht op de structuur die de vereniging uit wil stralen, namelijk we zijn een familie. Verder werd er kort vooruit gekeken op wat ons te wachten staat en keek Jelle terug op zijn eigen lidmaatschap, van aanmelding tot heden. Na deze woorden werd er een toost uitgebracht op onze mooie vereniging en op het komende jaar.

Tekst gaat onder de foto's verder...

Daarna nam Hans het woord om de uitslag bekend te maken van de Grote Clubactie. Het doel was om 2500 euro bij elkaar te verzamelen. Het team dat de meeste loten heeft verkocht verdient een teamdag en net als vorig jaar gingen ook nu de Mini's er weer met deze prijs vandoor. Voor het best verkopende jeugdlid was er dit jaar naast het schildje ook een bestuurbare helikopter beschikbaar gesteld. Deze prijs ging naar Luuk ter Weel. Hij verkocht 131 loten. Uiteindelijk was de opbrengst dit jaar 3486,48 euro.

Toen alle prijzen waren uit gegeven kon de muziek worden gestart en ontstond er een gezellige middag.

Als je het gemist hebt is het jammer, maar het volgende verenigingsfeest voor jong en oud is op hemelvaartsdag op donderdag 18 mei!

Foto's Oliebollenmix Toernooi en nieuwjaarsreceptie 2023

Foto's: Maarten Rabelink