Na afwezigheid van 2 Corona-jaren was het afgelopen woensdagavond weer tijd voor ons terugkerend Kerstklaverjas spectakel. Op voorhand leek het even alsof we in ons nieuwe clubgebouw direct zouden starten met een record aan bezette tafels, maar helaas bleek de heersende griep hier best wel invloedrijk. Maar met een keurig aantal van 8 volle tafels gingen de aanwezigen om 20.00 uur van start.

Door het verschillende kaarttempo waren beide tussenliggende pauzes ruim voldoende om gezellige kletspraatjes, het bekende buitensigaretje of een volgend biertje te bestellen. Tussen ronde 2 en ronde 3, namen onze gewichte kantine hulpdiensten de verkoop van de Kerstlootjes in handen. Daar de prijzentafel, vanwege die iets hogere verwachte opkomst, zeer rijk was gevuld, gingen de lootjes grif van de hand.

Na ronde 3, de tellingen van hoofdscheidsrechter Spaan, en de winnaars warden bekend gemaakt door uw gastheer Le Nob. Het werd een beetje een familietafereel (foto). Als eerste mochten we Rob Konijn huldigen met 5473 punten, op de voet gevolgd door broer Arjan met 5445 punten. De derde plaats was voor Johan de Man met 5318 en daarna volgden Theo Poel met 5158 en Vincent Poel met 5019 punten. De poedelprijs van voor de Necker klaverjas kampioen Bart Visser met wel 3355 puntjes en Smelly mocht de marsenprijs in ontvangst nemen. En daarna was het tijd voor de verloting van de (te) vele prijzen. Mijn charmante assistente Anneke kweet zich dapper van deze lootjestaak, maar hoe ze ook, met aansporing van echtgenoot Gerard, haar best deed, de prijzenregen landde voornamelijk neer bij de 4 familieleden van Poel, maar ook dhr. Mennes en Smelly wisten aardig wat prijzen in de wacht te slepen. En waar de een regelmatig zijn of haar prijs kwam ophalen, bleven anderen met bedrukte gezichtjes naar hun lege tafel staren. Al met al een zeer geslaagde avond en hopelijk volgend jaar een vervolg, waar dan gestreden wordt om een nieuwe beker.

Fijne feestdagen en een mooi 2023,

Hans & Hans