Vandaag presenteren we de laatste nominaties! De afgelopen dagen maakten we de nominatie’s bekend maken van de GTBM, Cubs/JuniorenColts/Bootcamp en de Mama’s/Damesteam voor het seizoen 2015/2016. Vandaag is het de beurt aan de Supporters (vrijwilligers) en de Heren. De genomineerden zullen op het RC Waterland Gala op 23 april te horen krijgen of zij aan de haal gaan met de titel!

Nominatie’s Supporter

Er is geen sportclub die kan draaien zonder vrijwilligers, dus ook Rugby Club Waterland niet. Gelukkig kan de club rekenen op veel mensen die een steentje bijdragen. Het support van deze vrijwilligers eren we met de titel ‘Supporter van het Jaar’. Daarvoor zijn dit seizoen de volgende drie clubmensen genomineerd: Micheal, Ton en Manfred! Op het Gala mogen de aanwezigen bepalen wie van deze toppers de titel verdiend.

10 SUPPORTER

Michael Flierman: De kans is groot dat de jeugdleden, die de komende jaren doorstromen naar de Senioren, training hebben gehad van Michael. Al jaren traint Michael de jeugd van Waterland. Michael weet door zijn werk als gymdocent precies hoe hij de jeugd de fijne kneepjes van het rugbyen moet aanleren. Ondanks dat hij zelf niet meer als rugbyer op het veld staat gaat hij gewoon door bij het trainen van de jeugd. En de jeugdleden genieten daarvan! Voor al de rugbyskills die hij dit jaar de Mini’s heeft bijgebracht, maar zeker ook bij de andere teams in de afgelopen jaren, verdiend hij deze nominatie absoluut!

Ton Termeulen: Rugbywedstrijden kunnen zwaar zijn, maar ook op bestuurlijk niveau moet er soms veel werk verzet worden. Bestuurslid Ton Termeulen zorgde, o.a. met de hulp van Roland de Mooij, voor een broodnodige update van de statuten en het huishoudelijk reglement. Maar het meeste werk ging zitten in het op orde brengen van de financiën van de club. Vele uren waren nodig om orde aan te brengen in de administratie om een goed beeld te krijgen van de financiële status van de club. En dat lukte! Ondanks dat daar veel tijd in ging zitten verloor Ton als teammanager van RC Waterland 2 ook de organisatie daarvan nooit uit het oog!

Manfed Warmerdam: Sinds het seizoen 2011/2012 zit Manfred als voorzitter van de Jeugd Commissie in het bestuur. De club beschikte bij zijn aantreden natuurlijk al over een behoorlijk jeugdafdeling, maar sinds 2011 zijn flink wat stappen gezet om dit verder uit te bouwen. In elke jeugdklasse heeft de club een team spelen en nog elke maand wordt het aantal spelende jeugdleden hoger. Daarin heeft Manfred absoluut zijn aandeel gehad. Binnenkort gaat hij na vijf jaar het stokje van het voorzitterschap overdragen aan iemand anders, hij zal zeker gemist worden. Manfred is altijd bereid om een handje te helpen en dat wordt gewaardeerd. Natuurlijk was hij dit seizoen ook actief als linesman bij de wedstrijden van RC Waterland 1.

Nominatie’s Heren

De laatste nominatie’s! Bij de heren zijn dit jaar genomineerd: Jannes, Jesse en Sander! Van harte gefeliciteerd!

11 HEREN

Meest waardevolle speler

Alle nominatie’s zitten er op! Zit je nog niet bij de genoemde namen? Niet getreurd! Bij de Cubs, Junioren, Colts, Dames en Heren is er per team ook een ‘Meest waardevolle speler’ gekozen. Wie dat is zal je op 23 april te horen krijgen. Zorg dus dat je er bij bent!