Beste Waterlanders (van jong tot oud), ouders en de vele supporters,

Op veler verzoek (?) ook dit seizoen de weekmail, de officieuze nieuwsgeving voor hen die websites maar eng vinden.. 😉 Alle Waterland teams zijn alweer een tijdje in training, zo heeft de jeugd een nat maar leuk tentenkampje gehad, hebben onze dames in Uden een top toernooi gespeeld en zijn daar 3e geworden, heeft het 3e team een zwaar trainingskamp op Texel gehad, sommige spelers hebben in dit weekend meer getraind dan een hele seizoen ervoor en heeft onze eerste, sterk gewijzigde, team, zijn eerste 2 oefenwedstrijdjes gespeeld en hebben eveneens een mooi en vermoeiend trainingsweekend in Arnhem (Spijkerkwartier?) gehad. Kortom, we zijn er weer klaar voor.

Alle wedstrijden zijn te bekijken op de site van Rugby Nederland (vroegeuh heette dat de Nederlandse Rugby Bond...), als het een beetje meezit veranderd deze nu niet meer.
In ieder geval speelt ons 1e team zaterdag tegen de landskampioen uit Hilversum, een lekkere warming up. Of deze wedstrijd al op het kunstgras wordt gespeeld is nog niet duidelijk. Tevens komen die zaterdag onze TBM in Purmerend in actie, gaan de cubs gelijk heel ver richting Twente en spelen ook de junioren in Purmerend tegen de Eemlanders uit Amersfoort).
Op zondag spelen alleen onze daames thuis tegen de geroutineerde wespen uit Nijmegen, verder gaan Colts en het 2e team naar Naarden om te rollebollen tegen 't Gooi en start het 3e team tegen de Leidse combinatie van Leidse studjes van LSRG en Delfste studjes genaamd Sanctus Virgilius (je moet er maar opkomen), kortom een veld vol met verse koorballen. Let the games begin....

Van oudsher heeft Waterland aan het begin van het seizoen opstartproblemen, zeg je schoonmoeder maar ff af en zorg dan je er zaterdag of zondag gewoon bij bent (en natuurlijk ook doorgeven aan die hele belangrijke teammanager van je). En zet dan gelijk ook volgende week in je agenda. Tenslotte, voor wie onze ledenadm. nog een foto nodig heeft, zorg dat die er a.s.a.p. komt.

En, sommigen van jullie was het al opgevallen, begint over anderhalve week de RWC 2015, met als gastland Groot Brittannië. En Waterland zou Waterland niet zijn om daar een fraaie exclusieve pool voor te maken. Grootmeester Rabelink is aan de slag gegaan en het resultaat kun je op onze website zien (http://www.rugbyclubwaterland.nl/rugby-world-cup-2015-wie-wordt-de-nieuwe-wereldkampioen/). Printje maken en op papier inleveren mag ook (tot 18 september 20.55 uur, net voor de Fiji haka). Doe allemaal mee, er wordt 100% uitgekeerd. En de pool is uiteraard niet alleen voor leden, ook familie, vrienden of vage kennissen mogen meedoen. Betalingen lopen i.p. via mij (ik ben komende vrijdag, zaterdag en zondag op de club en natuurlijk ook met de openingsdag, 18 september. Er wordt momenteel hard gewerkt om deze wedstrijd Engeland - Fiji in onze kantine op grootscherm te bekijken, tof toch?

Het programma (week 37)

zaterdag 12 september (bestuursafgevaardige: allemaal dan maar)
10.00 uur: RCW - Haarlem - RCDH/RUSH/RCWF (Turven/benjamins starten thuis, verz. 09:30 uur)
10.00 uur: RCW - Haarlem - RCDH/RUSH/RCWF (Mini's eveneens thuis, verz. 09:30 uur)
11.00 uur: Twente - RC Waterland (Cubs mogen heel vroeg op richting Enschede)
12.00 uur: RC Waterland/Alkmaar - RC Eemland (Junioren thuis, verz. 11:00 uur)
15.00 uur: RC Waterland 1 - RC Hilversum 1 (tegen de landskampioen, altijd lastig)

zondag 13 september (bestuursafgevaardige: Tessa?)
13.00 uur: RC 't Gooi - RC Waterland/CAS (Colts beginnen in Naarden, verz. rond 11:00 uur)
14.30 uur: RC Waterland/RCZ - RC the Wasps (dames starten thuis, verz. rond 13:00 uur)
13.00 uur: LSRG/Sanctus Virgilius 2 - RC Waterland 3 (dagje Leids ontzet, verz. 11.00 uur)
14.30 uur: RC 't Gooi 3 - RC Waterland 2 (ook 2e team naar Naarden, verz. 12.30 uur)

Alle roosters staan weer luid en duidelijk op onze Waterland site.