Waterland 3 heeft de wedstrijd tegen de Zevenaarse Duuvels niet kunnen winnen. Kansen waren er genoeg, maar deze werden helaas niet goed benut. Aan het einde van de tweede helft waren het de Duuvels die overeind bleven en voor een eindstand van 29-10 zorgden.

Na wederom een verre reis te hebben afgelegd werd er vandaag in Zevenaar gespeeld. Het was in de eerste helft duidelijk dat de twee teams aan elkaar gewaagd waren. Kort na de openingstreffer van de Duuvels kwam waterland na een mooie actie van Peter Harms weer op gelijke hoogte; 5-5. De confersie werd helaas gemist door Erik Dobber. Waterland zag dat er kansen waren om punten mee te nemen naar Purmerend maar het waren de Duuvels die op voorsprong kwamen en daarmee de rust-stand op 12-5 bepaalden.

Na rust werden gebroeders Robin en Daan gewisseld om de grote, sterke driekwarters van de Duuvels tegen te gaan maar ook dit mocht niet baten. Het team uit Zevenaar kwam op voorsprong en de stand kwam daarmee op 19-5 te staan. Waterland bleef vechten en na een mooie afspeelbal was het Milan Rijnders die de bal in de hoek wist te drukken. De confersie werd wederom gemist, dit keer door Melvin, waarmee de stand op 19-10 werd gezet. Ondanks deze try kwam waterland moeilijk tot scoren en werden kansen gemist. In de laatste tien minuten deed Waterland 3 haarzelf tekort en liet het team de achterstand oplopen tot 29-10 na nog twee try’s aan Zevenaarse kant. Helaas werd er dus ook geen bonuspunt binnengehaald en kon Waterland 3 met lege handen aan haar verre reis beginnen richting het thuisfront.

De wedstrijdfoto’s met dank aan ZRC de Duuvels: