Waterland 3 heeft voor de tweede keer dit seizoen vijf punten binnengesleept . Er werd thuis gewonnen tegen het Utrecht 4. Met een eindstand van 53 tegen 5 was het Waterland die de punten in haar zak kon steken. Door de winst staat Waterland 3 nu weer boven Utrecht op de zesde plaats.

Op deze zesde competitiedag werd er als enige Waterlands team thuis gespeeld. Het was Marcel Tierie die de eerste try maakte en daarmee ook zijn eerste try voor het derde. Robin van der Velde, Peter Harms en Erik Dobber volgden. Bij een stand van 22 tegen 0 was het Daan Visser die ervoor zorgde dat er twee extra puntjes bijgezet konden worden. Door een fout in de verdediging kon Utrecht voor het eerst wat van zich laten horen en zorgden na een gemiste conversie voor een stand van 24-5.  Vlak voor rust zorgde Robin van der Velde na een offload van Erik Dobber voor een try. De conversie werd wederom geraakt door talent Daan Visser.

Na rust drukte Leo Hoffman zijn eerste try voor het Waterland 3. Daan Visser wilde even laten zien dat hij ook gewoon een try kan scoren en zette de stand daarmee op 41 – 5. Na deze mooie try moest Daan plaatsmaken voor Kevin Braam. Ook captain Maarten Rabelink mocht het veld verlaten om zijn team vanaf de zijlijn te sturen en aan te moedigen, Ary Huizer kwam voor hem in de plaats. De driekwarters van Utrecht waren niet opgewassen tegen de snelheid van die Milan Rijnders en Fabian Visser. Ze konden allebei hun try meepakken waarna Erik Dobber wilde tonen ook te kunnen kicken.

Zo werd met 53 tegen 5 gewonnen van het eveneens vrij nieuwe team uit Utrecht. Nadat Daan Visser werd verkozen tot ‘man of the match’ werd er in de zon genoten van de overwinning en kan er vooruit gekeken worden naar de rest van de competitie. Waterland 3 is een weekje vrij en zal haar eerstkomende wedstrijd aantreden tegen de Pickwick Players in Deventer.