Voor de vierde competitiewedstrijd van Waterland 3 werd er afgereisd naar het verre Tiel. Met veel vertrouwen begon waterland aan de wedstrijd tegen Scrumboks op deze zeer warme zondag.

Helaas viel al vrij snel de eerste try aan de kant van Scrumboks en ook een tweede try kon niet voorkomen worden. Na een half uur gespeeld te hebben was het ‘frisse’ van beiden teams eraf en begon de warmte in te slaan als een bom. De rugbyers uit Tiel presteerden het om haar voorsprong uit de breiden door nog twee try’s te scoren waarvan er maar één conversie raak werd geschoten. Met een ruststand van 22-0 werd er vol goede moed begonnen aan de tweede helft. Waterland zat vol vechtlust en het was te merken dat de energie bij Scrumboks op begon te raken. De Waterlandse voorwaartsen overheersten en aan de kant van Scrumboks viel de ene na de andere blessure door verkeerd neerzetten van de scrum.

Waterland werkte er keihard voor en Alain kon na een mooie run zorgen voor de eerste try aan Waterlandse kant. Na deze try kwam er weer een positieve boost en was Waterland ervan overtuigd dat er punten meegenomen konden worden uit Tiel. Echter was het niet meer mogelijk om de achterstand in te halen in de laatste 20 minuten die nog gespeeld moesten worden. Waterland kreeg nog wel een aantal kansen om wat terug te doen maar slaagde er niet in de achterstand te verkleinen. In de laatste 5 vermoeiende minuten was het Scrumboks die nog twee try’s op haar naam mocht zetten en daarmee werd de eindstand van de wedstrijd 34-7 in het voordeel van de club uit Tiel.