Het was vóór de wedstrijd al duidelijk dat Waterland 3 met de eerste overwinning ooit zou weg lopen. Eemland arriveerde met slechts met tien man in Purmerend. De strijdbaarheid en inzet van het team leed daar echter niet onder. Drie speler werden er ‘uitgeleend’ en er werd gespeeld met een ‘uncontested scrum’. Onder leiding van referee Arjan Konijn werd er een leuke en eerlijke wedstrijd gespeeld.

Op deze zonovergoten dag begon Waterland 3 de wedstrijd goed en de eerste try viel al na een paar minuten van nieuwkomer Daan Visser. Waterland wist deze positieve lijn door te trekken en stond al snel met ruime cijfers voor. Na de rust ging de wedstrijd gelijker op en bleef de strand een lange tijd ongeroerd. De warmte begon in te slaan en spelers raakten wat vermoeider. Eemland wist toch nog wat terug te doen, Waterlander Leo Hoffman scoorde namens Eemland de enige try voor de ploeg. Andere nieuwkomer Milan Rijnders sloot deze mooie wedstrijd af met zijn eerste try en bepaalde daarmee de eindstand op 58-5. Ook Kevin Braam, Peter Harms en debutant Niels Veenman kwamen in de wedstrijd voor het eerst tot scoren, de juk’s met bier waren na afloop dan ook bijna niet aan te slepen!