USRS logoHet nieuwe 3e team van Waterland heeft zondag niet kunnen winnen van de studenten uit Utrecht. Met een eindstand van 10-31 waren het de Studenten die met de winst naar huis mochten gaan.

Ondanks het verlies was duidelijk dat er echt een ‘team’ stond. En met zes wissels mocht Waterland 3 niet klagen. Door het zeer regenachtige weer was de eerste helft van de wedstrijd wat rommelig en viel er aan beiden kant af en toe een balletje op de grond. Waterland ging zonder try’s de rust in maar wist in de tweede helft goed in haar spel te komen. Marijn Rabelink maakte in de tweede helft de eerste try van Waterland 3 ooit. Dit vond de voorwaartsen van het derde toch wel naar meer smaken en drukte er nog eentje waardoor Waterland uiteindelijk de wedstrijd verloor met 10 tegen 31. De wedstrijd was afgelopen en het zonnetje besloot daarop toch maar even haar gezicht te laten zien. Hiervan genietende werd Bart Visser tot ‘man of the match’ benoemd en begon Waterland 3 waar het nog beter in is; de derde helft. Een half uur na de wedstrijd kon worden geconstateerd dat de Studentjes er al vandoor waren en kon Waterland 3 terug kijken op een mooie dag.

Captain Maarten Rabelink staat in ieder geval vierkant acht zijn team: ‘jammer van vandaag, maar die puntjes, die komen wel!’