USRS logoHet is Waterland 3 niet gelukt om te winnen tegen de nummer twee van de Vierde Klasse Midden. Lang leek het er op dat daarvoor wel de kansen waren maar in het laatste deel van de wedstrijd werd duidelijk dat de fittere Utrechtse studenten er met de winst vandoor zouden gaan. Het resulteerde in een ietwat geflatteerde eindstand van 38 tegen 12.

Vanwege drukking bezetting van de velden in Utrecht, werd er uitgeweken naar Rugbyclub Nieuwegein. Ondanks de dikke mist werd er gespeeld tegen USRS 3. Wederom stond Waterland met 20 man te popelen om aan de wedstrijd te beginnen, waaronder twee nieuwe Waterland 3 debutanten: Hans Heijne en Remco Honkoop.  Waterland begon de wedstrijd overtuigend.

De eerste paar scrums waren voor Utrecht, maar het werd snel duidelijk dat het pack van Waterland de sterkere was. Utrecht maakte echter veel indruk met haar ‘lijn’, de verdediging van Waterland was hier niet tegen opgewassen. De eerste try werd gedrukt door Utrecht waarmee een voorsprong van 7-0 werd neergezet. Al snel kwam het antwoord van Waterland. Vanuit een ruksituatie was het Alain ‘metdiemoeilijkeachternaam’ die de bal tussen de palen kon drukken. De conversie was makkelijk voor full-back Daan en werd raak gekickt.

Weinig zicht bij USRS 3 - RC Waterland 3

Er volgde een periode van veel situaties in de 22 van Waterland. Deze werd beëindigd met een try aan Utrechtse kant waarmee de stand op 12-7 kwam te staan. Ook direct na rust was Utrecht de sterkere partij en werd de stand op 19-7 gebracht. De voorwaartsen van Utrecht waren niet opgewassen tegen de (iets steviger gebouwde) Waterlanders.  Met gemak denderde Waterland over de studentjes heen. 600 kilo schoon aan de haak duwde 300 kilo botten met gemak over de try lijn. Het resulteerde in een try waardoor Waterland terugkwam tot 19-12.

Het laatste kwartier was voor de Utrechters. Er vielen  steeds vaker gaten in de verdediging van Waterland. De driekwarters van Utrecht oogden zeer energiek en konden door middel van veel inside ballen de weg naar de try lijn makkelijk vinden. Waterland was hier niet tegen opgewassen waardoor de achterstand werd uitgebreid.

Na drie try’s van Utrecht werd het fluitsignaal gegeven en was de winst voor de studentjes. In het mistige Nieuwegein werd het 38 tegen 12 in het voordeel van Utrecht. Volgende week tegen Eemland 3 liggen er zeker kansen voor Waterland 3. Er wordt dan gespeeld  tegen de nummer laatst uit de poule.