Waterland 3 heeft in Amersfoort nipt gewonnen van Eemland 3. In tegenstelling tot afgelopen wedstrijd begon Waterland met weinig wissels aan de wedstrijd tegen de laatste uit de 4e klasse Midden. Ondanks het missen van een aantal gewaardeerde spelers vocht Waterland zich er doorheen en werd het 5-12 in Amersfoort.

Het werd al aan het begin van de wedstrijd duidelijk dat er geen monsterscore zou komen. Het ging een heel lange tijd er gelijk op tussen de twee partijen. De Eemlandse voorwaartsen waren echter niet opgewassen tegen het Waterlandse vlees. Desondanks kon er geen try gemaakt worden door veel balverlies en andere kleine foutjes.

Toch was het Waterland die haar kwaliteiten waarmaakte. Debutant Martin Molenkamp kreeg de bal in handen en kon de eerste try van de wedstrijd drukken. Zeer zeldzaam miste Daan Visser zijn conversie; 5-0. Kevin Braam kwam er in voor Henri Eelman die zijn kunstgebit weer te voorschijn kon halen. Eelman gedroeg zich kranig en kreeg grote waardering van het team. De wedstrijd bleef moeizaam en ging nog steeds gelijk op. Het was duidelijk dat Eemland hier met een veel sterker team stond dan de wedstrijd die in Purmerend werd gespeeld.

Na een tijd ploeteren kon er toch voorzichtig gejuicht worden. Jelle van der Linden kon door de verdediging van Eemland rennen. De conversie werd geraakt en zorgde voor een voorspong van 12 punten. Er barstte een gevoel van opluchting en blijdschap los aan Waterlandse kant. Het werd echter kort erna duidelijk dat dit te vroeg was. Na slechte verdediging bij Waterland kon Eemland terug komen in de wedstrijd en werd het 5-12. Even schrikken, even wakker worden uit de illusie van het winnen.

Verbaasde gezichten op het rugbyveld, wie komt daar nou het veld op…..?

Er moest hard gevochten worden (letterlijk) om nog een tegen try te voorkomen. Als je net dacht dat het niet erger kon gebeurde het. Er werd gewisseld. Gewisseld… er waren geen wissels meer?. Wel hoor! Het was Hans Le Noble himself die zich in het rugbyshirt had gehesen en klaar stond om ‘zijn’ derde te steunen. Robin vd Velde schoof door naar de flanker waardoor Hans op de wing zijn talenten kon laten zien. De droom van veel spelers kwam in vervulling door samen te spelen met hun coach. Toch maar weer even bewezen dat hij naast bier drinken best nog wat kan!

Waterland vocht zich door de wedstrijd heen en kon aan het einde van de wedstrijd dan ook opgelucht ademhalen. Er werd met 5-12 nipt gewonnen in Amersfoort.