Waterland 3 heeft zondag de achterstand in de laatste minuut kunnen omzetten in een voorsprong. Het was een lange run van Milan Rijnders met de bal die uiteindelijk uitkwam bij Remon Bril. Remon benutte vervolgens deze buitenkans en zorgde zo voor de overwinning tegen RC t’ Gooi 4. Zo stapte Waterland in Naarden onverwachts toch met een eindstand van 25-26 met 5 wedstrijdpunten van het veld.

Net als vorige week tegen The Pigs was het Waterland dat de eerste try scoorde en daarmee op een voorsprong kwam. De openings try van Daan Visser kwam al vroeg in de wedstrijd en zorgde ervoor dat de rugbyers uit Naarden op scherp werden gezet. Waterland kon dit spel helaas niet vasthouden en werd al snel met beiden benen op de grond gezet. Het ontbrak Waterland aan controle waardoor veel balverlies werd geleden. Volgens tweede rij’er Peter van Gessel werd er te gehaast en chaotisch gespeeld. Toch was het Waterland die zich goed kon herpakken en twee try’s kon maken. Met een stand van 12-19 in het voordeel van Waterland, gingen de teams de rust in.

Na de rust was Waterland ‘even helemaal de weg kwijt’ en was t’ Gooi heer en meester op het veld. De try’s kwamen dan ook van de thuisploeg die dankbaar gebruik maakten van het zwakke Waterlandse moment. Door twee try’s kwam de stand op 22-21 te staan. Het leek erg heel lang op dat ook de volgende try aan Gooise kant zou vallen. Er werd door de ploeg echter besloten de bal tussen de palen te kicken voor 3 punten. Door deze kick kwam de ploeg op een voorsprong van 25 tegen 21 te staan.

Deze actie werd later door speler Arjan Konijn bestempeld als ‘erg dom’. RC t’ Gooi rekende zich rijk en een overwinning lag in het verschiet. Ook het publiek ging ervan uit dat de vijf puntjes door t’ Gooi gepakt zouden worden. Maar daar was uit het niets de lange driekwarter; Rijnders. Bij de run die vanaf de eigen try lijn begon hield het Waterlandse publiek de adem in. Tot grote vreugde van dat publiek bleef Milan doorgaan en rende bijna een heel veld over. Hij werd getackeld waarna Daan Visser verder kon lopen met de bal. Ook Daan kon er een aantal meters mee lopen en gaf een pass aan onze kale (daardoor extra snel) Remon Bril, die een geweldige wedstrijd achter de rug had. Remon rook het kalkpoeder van de try lijn en bedacht zich geen moment: try.

Na deze try werd duidelijk dat dit de laatste actie van de wedstrijd was. Waterland wint de wedstrijd met een uitslag van 25 tegen 26. Het zure gezicht van captain Maarten Rabelink werd omgezet in een glimlach, Hans Nop at uit vreugde en verbazing zijn kladblokje op en het overige Waterlandse publiek was gewoon heel blij.

Wedstrijdfoto’s: