Na het bekendmaken voor de genomineerden van de Turven, Benjamins en Mini's en de Cubs en Junioren en Colts, Dames en Heren zijn we aangekomen bij de twee laatste categorieën. De deelnemers van RCW Bootcamp en de Supporter van Jaar. Komende zaterdag (18 april) zullen de winnaars bekend worden gemaakt op het RC Waterland Gala.

RCW Bootcamp is de afgelopen jaren flink gegroeid, zij maken dit jaar daarom ook hun debuut bij de nominaties. De  verkiezing van Supporter van het Jaar is een initiatief van Supporters van Waterland, met de bedoeling een aantal van onze zeer gewaardeerde vrijwilligers in het zonnetje te zetten. De leden konden deze vrijwilligers zelf ook opgeven via de website, er kwamen gelukkig veel aanmeldingen binnen! Met een behoorlijk leger aan hardwerkende vrijwilligers was het lastig om tot drie nominaties te komen.... maar het is gelukt. Op het Gala zullen de aanwezige leden door middel van een stembiljet zelf beslissen wie de Supporter van het Jaar is van het seizoen 2014/2015.

Voor Frank de Boer kregen we meerdere aanmeldingen binnen, en terecht want wie is er zo gek om met een paar graden boven nul en windkracht 10 op een dak te gaan staan? Dat kan er maar één zijn. Met de videocamera legde hij tal van wedstrijden vast zodat de beelden geanalyseerd konden worden.

Frank is natuurlijk al jaren achter de bar vinden, altijd een vriendelijk gezicht als je een drankje besteld. Ook als hij het eigenlijk veel te druk heeft met het doen van de bestellingen om de drankvoorraad weer aan te vullen. Hij is een gewaardeerd KC lid, zoals één van de aanmelders ook omschrijft: "Frank is één van de redenen waarom de KC steeds beter en professioneler draait!".

Lara van der Linden is één van de topscoorders als het gaat om aanmeldingen door de leden. Om een nominatie konden we dan ook niet meer heen, en terecht! In alle aanmeldingen komt één ding steeds weer nadrukkelijk naar voren: haar gedrevenheid! Of het nou voor jong of oud is, haar taken voor de Evenementencommissie doet ze met veel zorg en aandacht. Lara weet samen met de andere leden van de commissie steeds meer leden naar de feestjes te trekken. Een jubileumfeest, Sinterklaas, Stef Stuntpiloot of karaoke en ook het komende gala: het is allemaal tot in de puntjes geregeld!

Naast de geslaagde evenementen is Lara ook nog eens een zeer gewaardeerd captain van ons succesvolle Damesteam! Een van de aanmelders noemt haar daarom ook een echte Waterland topper!

Bij Rugby Club Waterland hoeven we niet te klagen over het aantal goede en gemotiveerde jeugdtrainers. Wekelijks genieten nu ruim 100 jeugdleden van de top trainingen die zij geven. Eén van die trainers is Quique Sanchez! Na twee jaar Junioren verhuisde hij dit seizoen samen met Roberto Warmerdam mee naar de Colts. Daar zorgden ze samen voor een geweldige prestatie door samen met Castricum het landskampioenschap in de wacht te slepen.

De onervaren jeugdleden van een paar jaar terug zijn mede door de trainingen van Quique uitgegroeid tot volwassen Nationale rugbytalenten. Daar gaat de club nog veel plezier aan beleven. Helaas voor Waterland vertrekt Quique deze zomer met zijn gezin voor zijn werk naar het buitenland. De spelers van de Colts zullen hem enorm gaan missen!

Alle genomineerden van harte gefeliciteerd! We zien jullie zaterdag 18 april samen met hopelijk vele andere leden op het Gala van Rugby Club Waterland!