Op het moment van schrijven zit ik weer aan het strand, nu iets dichter bij huis (Bergen aan Zee). Een beetje na te genieten van een mooi toernooi waar onze toppers weer goed hebben gespeeld.

En ja, het was weer vroeg en ver, het uiterste hoekje van Holland. Bepakt, bezakt en vol goede moed ging de TROS familie die kant op. Het zou namelijk heerlijk weer worden dus we wilden wel even lekker van het zonnetje gaan genieten. Iets met een koude zeewind zorgde ervoor dat we daar met jassen en truien aan rond liepen. Het was bijna niet te doen.

De eerste signalen kwamen ons ten oren dat sommige ouders ook verlangen naar het einde van het seizoen. Sommige hadden het zwaar die dag. Maar: ‘kom op!’, nog twee dagen onze rug rechten, de handen op elkaar en aanmoedigen. Wij kunnen dit 💪🏻

Ook was er een super knappe strandtent gesponsord en deze werd binnen een mum van tijd opgezet door wat handige ouders. En ja, er waren er een paar bij die prima aanwijzingen kunnen geven. Wat een talent hebben zij daar in!

Had ik al vermeld dat er wind stond? Door die wind stond de tent de gehele dag op instorten, gelukkig was daar Marco die de hele dag bezig was geweest om de tent in goede staat te houden.

Verderop zat een ouder die de zware taak had om een tafel bezet te houden. Die heeft daar de hele dag haar taak perfect vervuld. We konden allemaal even aanschuiven om even op te warmen als we langs de lijn hadden gestaan. Wat was het koud.

Maar genoeg over onze ontberingen, als trouwe toeschouwers we kwamen uiteindelijk toch voor de kids die op het strand hun kunsten mochten vertonen.

En wat zijn we weer verwend! De eerste twee wedstrijden moesten de toppers nog even wakker worden maar daarna hebben ze gevochten voor wat ze waard waren. Na de eerste dag stonden we 5de, een prima prestatie onder de leiding van Rob – onze vaste coach.

Dag twee was belangrijk want we hadden nog kans om 3e te worden in de poule. Onder de bezielende leiding van Chris, goed spel van onze toppers en een hele belangrijke winnende try van Moos werden we 3e en konden we door om het maximale uit ons toernooi te gaan halen. De 9e plek zou het maximale gaan worden. En dat gebeurde ook!

We hadden een paar problemen die twee dagen (Thomas een teen uit de kom, Jacob die een stuk hiel moest gaan missen door een schelp, Mieke die haar duim even de andere kant op zag staan en Thygo die niets meer zag door al het zand in z’n ogen). Ondanks al deze problemen hebben zij en het hele team weer een top prestatie neergezet! Want onze boeren kinderen doen het toch beter op het gras dan in het zand 😅

Het rendement was bij dag twee goed. We staan in de finale voor de 9e plek. Gelukkig komt iedereen nu kijken, en dat helpt, die wedstrijd wordt gewonnen en met overmacht. Goed en hard spel. En na twee dagen de kou trotseren en de brandende zon zit het seizoen erop.

Het was lang en soms heel vroeg en vaak heel ver maar wat heb ik genoten van het team en wat hebben ze ons vaak hele mooie wedstrijden gegeven met ontzettend veel strijd.

En als ik voor eenieder mag spreken die er bij waren, Rob bedankt voor je bezielende leiding het hele seizoen, Nicky bedankt dat je de teammanager was.

En vooral de WAZA Cubs ontzettend bedankt voor een mooi seizoen. Wat hebben we genoten van jullie!

Met een dankbare groet,

De supporters van Zaandijk en Waterland.