Dukes toernooi

In alle vroegte stonden we op om weer met ze alle, nu het halve land te doorkruizen. Nu idd het halve land want vorige week was het de NK 7’s in Roosendaal (einde van de wereld)
Bij aankomst zat de sfeer er al goed in was al erg druk en we hadden er zin in.

Tijdens de eerste wedstrijd tegen the Dukes 2 die werd gewonnen met 46-0 hadden we goede moed dat we ver zouden komen. We werden enthousiaster.
Na een welverdiende breek en een lunch moesten we weer aantreden voor de tweede wedstrijd tegen DIOK.

Deze wedstrijd was een van de allerbeste die we gezien hebben. Wat hebben we ontzettend hard staan aanmoedigen en met verwondering staan kijken hoe onze jongens en meiden alles eraan hebben gedaan om dit bijzondere schouwspel te laten zien. We konden niet trotser zijn op ons team. De stand was helaas 0-0 maar zij kwamen als kampioenen van het veld en wij stonden te juichen alsof we kampioen waren geworden. Wat een ongelofelijke wedstrijd.

Nadat wij ijs hadden gehaald voor onze spelers zodat zij konden afkoelen smeerde wij ons nog maar even in.
En maakte wij ons net als ons fantastische team ook weer klaar voor de volgende wedstrijd. Dit keer tegen Breda 2. De stand was 29-5 wederom gewonnen.

We worden verwend door mooie acties, takels en try’s. We gaan al in de finale geloven, zal het dan toch gaan gebeuren onze kleine club die zich gaat nestelen in de finale. Zal het gaan gebeuren.

We zien DIOK winnen en winnen ze staan voor op doelsaldo onze moed zakt in de schoenen maar we blijven hoop houden.
We rechten onze rug weer, want we liggen tijdens de wedstrijden een beetje in de zon en te genieten van wat ons team doet.

Maar we moeten weer dit keer tegen de WASPS uit Nijmegen. We weten wat we moeten doen. We moeten ze weer aanmoedigen en we moeten winnen willen we de finale nog halen en hopen op een wonder want DIOK uit leiden doet het ook erg goed.
Ons team doet wat het moet doen het wint met 24-12. We zien ons team van het veld komen ondanks de winst geloven ze er niet meer in. De finale lijkt verder weg dan ooit. Gelukkig hebben wij in onze gelederen mensen die alles bijhouden qua stand en puntentelling. Wij geloven er nog in maar dan moet Breda gaan stunten. En dat doen ze. Ze verslaan DIOK waardoor het euforie enorm toe slaat bij het team en bij ons. We waren al oud maar nu weer een paar jaar ouder geworden door deze spanning.

We gaan naar de finale. Tegen the dukes 1.

Terwijl we naar het hoofdveld lopen en we ons nog een keer gaan oppeppen onze jongens en meiden aan te moedigen kijken we elkaar aan en zijn tevreden en durven we te dromen van de winst want als ze blijven spelen zoals in de poul dan is alles mogelijk.

We zien ins team zich klaar maken onder de bezielende leiding van maarten. Wat heeft hij ons team goed gecoacht.
Wij gaan ons plekje zoeken langs de kant.
We staan samen en moedigen ons team aan 1 try tegen, dan snel scoren we gelijk en merken we dat onze tegenstander toch wel erg goed is na wat knappe acties staan we achter maar ons team blijft knokken en laten alles wat ze hebben op het veld liggen. Ze mogen trots zijn op het resultaat. De tweede plek wat een prestatie.

Wij als trouwe supporters willen het team dan ook enorm bedankten met wat jullie hebben laten zien tijdens het toernooi wat een strijd wat een karakter en een inzet en wat een team.

Bedankt
Namens de supporters