RC Waterland 3, ook wel bekend als het nu-al-legendarische-derde, sloot afgelopen zondag het 15 a-side seizoen met de ‘Nationale RC Waterland 3 dag’. De organisatie had speciaal voor deze dag mooi weer laten inrukken. Zon heel erg bedankt voor je fijne bijdrage! En in het lentezonnetje gingen de aanwezige spelers en fans op het veld van de rugbyclub de strijd met elkaar aan in sumopakken en op de ‘bungeerunbaan’. Gevolgd door een heerlijke barbecue, de grote Waterland 3 quiz en de uitreiking van de prijzen voor o.a. het talent en de speler van het jaar.

De sumopakken en de bungeerunbaan waren ter beschikking gesteld door Rentevent, veel dank daarvoor! Want deze activiteiten zorgden naast wat zweetdruppels ook voor veel hilariteit. In totaal gingen vier teams met elkaar de strijd aan (de harten, klavers, schoppen en de ruiten). Net als in de wedstrijden ging het er nu ook soms hard aan toe, alle teams waren dan ook gebrand op de eervolle overwinning. De referee’s Hans Le Noble, Manfred Warmerdam en Daan Visser hadden hun handen er dan ook vol aan om alles volgens de regels te laten verlopen.

dsc00025

Na de activiteiten mocht iedereen weer even bijkomen met een barbecue en een biertje. Vervolgens konden de teams harten, klavers, schoppen en ruiten de onderlinge strijd weer voortzetten in de grote RC Waterland 3 Quiz. De quiz die werd gepresenteerd door captain Maarten Rabelink bestond uit drie ronden. Ronde 1 was de fotoronde, ronde 2 ging over het beroemde Waterland 3 TV en de laatste ronde gingen over feitjes en gebeurtenissen van het afgelopen seizoen. Het was een behoorlijke pittige quiz, nog nooit was het zo stil in de kantine tijdens de aanwezigheid van zoveel RC Waterland 3 spelers.

Uiteindelijk kwam team Harten het beste uit de bus. Marijn, Arjan, Amy, Ivo, Robin van G. en Daan kregen daarvoor een heerlijk glas gin voorgeschoteld. Proost! Vervolgens kreeg na lang wachten Dick de Vries zijn 2e plaats van het poultje van het afgelopen WK uitgereikt. Daarna begon de spanning flink op te lopen bij het bekend maken van de Fan van het jaar, oftewel wie is de grootste RC Waterland 3 groupie? Deze eer was voor superfan Richard Veenman. Omdat er geen budget voor een prijs was had de spelersgroep onderling geld ingezameld. Dat leverde maar liefst 175 euro op! Van dat geld is voor hem een seizoenkaart gekocht waarmee Richard ook komend seizoen bij de thuiswedstrijden van RC Waterland 3 verzekerd is van een goede zitplaats. Van harte Richard!

dsc00187

Daarna was het de beurt aan de nieuwkomer/talent van het jaar. Deze prijs is vernoemd naar één van de grootste talenten die Rugby Club Waterland ooit voorbracht heeft en tegenwoordig de meest succesvolle teammanager van RC Waterland 3 ooit is: de Hans Le Noble Award. Hans was zelf ook aanwezig om deze eervolle prijs uit te reiken. De genomineerden die hiervoor naar voren mochten komen waren Daan, Milan (helaas niet aanwezig) en Ivo. Dit trio liet afgelopen jaar in een eerste jaar direct een versterking voor het team te zijn en toonden met hun trainingsopkomst ook hun enthousiasme over de rugbysport. Van deze drie werd Daan uiteindelijk tot winnaar uitgeroepen, gelukkig kon Ivo voor troost bij zijn maatje Jelle terecht. Daan van harte gefeliciteerd, de eerst Hans Le Noble Award heb je zeker verdiend!

dsc00203

De tweede award was voor de speler van het jaar, de speler die niet alleen goed presteerde op het veld, maar ook veel vooruitgang geboekt heeft en beschikt over een sterk derde helft. Deze award is vernoemd naar de meest succesvolle captain in de geschiedenis van RC Waterland 3. Maarten was zelf bereid gevonden om de Maarten Rabelink Award uit te reiken. De genomineerden Marijn, Ron (jarig en helaas afwezig) en Bart maakten kans om het schitterende zilveren schaal in bezit te krijgen. Het was uiteindelijk Marijn die werd uitgeroepen tot speler van het jaar dus uit handen van zijn grote broer de award overhandigd kreeg. Gefeliciteerd!

Daarmee was de avond officieel ten einde, maar natuurlijk vloeide het bier nog lang rijkelijk om het seizoen van RC Waterland 3 in stijl af te sluiten!

Foto’s Nationale RC Waterland 3 dag