Op de een na laatste speeldag van de officiële competitie mocht Waterland 3 aantreden tegen het eerste team van The Pigs. Na anderhalf uur rijden kwam de Waterlandse karavaan aan in het verre Arnhem. In een spannend en eerlijk potje bleek de kampioen uit de Vierde Klasse Midden toch een kop(je) te groot. Na een spannende ruststand van 12-12 kwam de eindstand op 22-12 te staan.

Het is even rijden (je valt nog net niet van de wereld) maar dan heb je ook wat. In Arnhem werd de returnwedstrijd tegen The Pigs gespeeld. Met in het achterhoofd de wedstrijd die in Purmerend werd gespeeld (daar werd een punt behaald) begon Waterland vol goede moed aan de wedstrijd. Het was weer even wennen aan het begin. Het was namelijk alweer een maand geleden dat er voor het laatst werd gespeeld. Door de aanhoudende vorst was dit een maan lang onmogelijk.

De eerste tien minuten waren voor Waterland dan ook even wennen. Het was al snel duidelijk dat hier een heel mooie pot rugby gespeeld ging worden. Ook werd duidelijk dat hier ook kansen lagen. De gehavende maar strijdbare Pigs tekende voor de eerste Try. De conversie werd niet goede benut waardoor de stand op 5-0 in het voordeel van de Arnhemmers kwam te staan. Nadat eerder Milan Rijnders geblesseerd het veld verliet, kon na een kwartiertje Daan Visser het veld verlaten. Na een hard tackle was zijn arm uit de kom geschoten. Gelukkig was vaderlief mee om hem naar het ziekenhuis te brengen.

De tegen try was een goede wake-up call voor Waterland. Het duurde namelijk niet erg lang voordat het antwoord kwam. Na een run van Bart Visser kon de bal gepasst worden naar broertje Fabrian. Die kon (samen met Robin van der Velde) de bal op de lijn drukken. Ook de conversie werd geraakt en daardoor kwam de stand op 5-7. Na een mislukte afspeelbal kon de winger van The Pigs een mooie interceptie maken. Dit ‘foutje’ zorgde voor de stand van 12 tegen 7.

De druk van Waterland was erg groot en dat was voelbaar bij de Arnhemmers. Jelle van der Linden kon dwars door de slechte verdediging van The Pigs heen denderen en de try drukken. Martijn Poels wist de bal helaas niet raak te kicken. Met een spannend gelijkspel van 12 tegen 12 gingen de teams de rust in.

Ook na rust bleef de wedstrijd erg spannend. Er lagen nog steeds kansen aan beiden kanten. Het was een eerlijk duel waar allebei de team zeer strijdbaar waren. Toch waren het de varkentjes (letterlijk) die op voorsprong kwamen. The Pigs bleken geen ster in conversie nemen; 17-12. Ook de volgende try werd helaas niet door Waterland gedrukt. The Pigs lieten toch nog even weten waarom het ook alweer kampioen was. Na wederom een try voor de Pigs kwam de stand op 22-12 te staan.

Waterland besloot zich niet neer te leggen bij deze stand. Er werd gevochten voor elke meter. Aan het einde van de tweede helft werd er zeer goed verdedigd en zorgde Marijn Rabelink er zelfs voor dat een try afgekeurd werd. Hij dook zonder na te denken op de ganzenschijt waar het veld mee bezaaid lag.

Helaas kon er geen try meer gedrukt worden door de Waterlanders. De eindstand van de wedstrijd kwam op 22-12 te staan. Helaas dus ook geen bonuspunt voor Waterland.

Na het welverdiende broodje knakworst en het biertje keerde rood-wit-blauw zich huiswaarts. Waterland 3 zal zich deze week klaar maken voor de spannende laatste wedstrijd tegen Wageningen.