Afgelopen zaterdag vond bij Rugby Club Waterland voor de eerste keer het Girls Rugby Festival plaats. Deze trainingsdag is speciaal bedoeld voor rugbysters van 13 tot 18 jaar uit de regio Noordwest. Naast speelsters van RC Waterland zelf waren er dan ook o.a. speelsters van RUSH (Schagen), RC The Smugglers (Velsenbroek) en zelfs RC Groningen naar Purmerend gekomen. Voor de 28 jonge meiden stond met Kimberley, Daphne, Simone, Chris, Thibault, Ben en Pien een team van toptrainers klaar. Het leverde dan ook een leuke en zeer leerzame training op. Aanval, ball handling, decision-making, breakdowns, rucks en tackelen… Het ontbrak nergens aan deze zaterdag, zelfs niet aan een fijn zonnetje!

Rugby Club Waterland is er trots op dat het deze editie van het Girls Rugby Festival mocht organiseren. De vele lachende gezichten op het veld toonden wel aan dat wij niet de enigen waren die van deze dag hebben genoten!

Foto’s Girls Rugby Festival (foto’s: Rosa Blok)