RC Waterland 1 deed zaterdagmiddag goede zaken in Leiden door met 10-19 van LRC DIOK 1 te winnen. Met de eerste overwinning ooit op het eerste team van de club uit Leiden keert RC Waterland weer terug in de top-6 van de Ereklasse.

Waterland keek na 23 minuten al tegen een 0-14 voorsprong aan door try’s van Alex Webster en Hamish Shepherd. Willem Buren schoot beide conversies raak. De 0-14 was uiteindelijk ook de ruststand. Na rust sloeg de wedstrijd om en had RC Waterland het lastig tegen de thuisploeg. De Leidenaren kwamen ook weer terug naar 10-14. Maar een try van Andrejs Aleksandrovs gaf de Waterlanders weer wat lucht, de 10-19 kwam ook niet meer in gevaar.

Volgende week zaterdag mag RC Waterland de top-6 positie in de Ereklasse thuis tegen RC The Hookers 1 verdedigen.

Wedstrijdfoto’s LRC Diok 1 – RC Waterland 1 (foto’s: Maarten Rabelink)