Aangekomen in Enschede de kick off om 2 uur. Waterland was direct wakker en zet de stijgende lijn van afgelopen weken voort. Binnen 10 minuten werden er twee try’s gedrukt en een riante voorsprong was een feit. Joey Berkelaar maakte het verschil in de backs en zette de lijnen helder uit voor onder andere Selwin Pool die zijn debuut try drukte. De come back van Ties van der Kroon was evenzo succesvol. Deze beresterke nummer 8 , en man of the match van de afgelopen wedstrijd, speelde wederom een ‘perfect match’.

Team manager Erik Dobber was enigszins kritisch op zijn eigen zoon Sven, maar deze herpakte zich en maakte enkele mooie breaks. Zelfs trainer Willem van Eck vloog oud gediende Michael Sparcks in de armen toen de overwinning een feit was. De Enschedese Rugby Club bood dapper weerstand maar kon niet op tegen het geoliede spel van Waterland. Op enige plaagstootjes na was de wedstrijd voor Waterland. De conversies werden benut door de jarige Nick Berkelaar die in de kleedkamer zijn vriendin ten huwelijk vroeg. Dubbel feest voor de Waterlanders.

Volgende week Groningen thuis, op naar meer.