Rugbyen in de lentezon, het leek er nooit meer van de komen maar afgelopen weekend waren de weergoden de rugbysport eindelijk eens te vriend. Gelukkig maar want de resultaten van de teams van Waterland  waren over het algemeen goed. RC Waterland 1 verloor zaterdag helaas wel, RC The Hookers maakte handig gebruik van de foutjes bij het verdedigende werk van Waterland en won met 20-0. In Purmerend stonden zaterdag drie wedstrijden op het programma. De Cubs waren met 29-10 te sterk voor GRC Tovaal. De Junioren waren vervolgens een maat te groot voor RC Tilburg/RC Eindhoven, de thuisclub won met 46-0. Ook RC Waterland 2 moest in plaats van de zondag op zaterdag de rugbywei al in. Helaas zorgde die aparte speeldag voor veel afzeggingen en was het team verre van compleet. Gespeeld werd er uiteindelijk wel, Spakenburg won met 12-53. Foto’s van deze wedstrijd staan op rugbyclubspakenburg.nl.

Zondag boekte de Waterlanders nog twee overwinningen. Een sterk spelend damesteam versloeg RC Dwingeloo met maar liefst 74-17! Daarna mocht RC Waterland 3 zich meten aan AAC 2. Waar niet heel lang geleden RC Waterland 2 nog werd verslagen door AAC 3 waren nu de rollen opgedraaid. De Purmerenders wonnen in het zonnetje met 60-37 van de Amsterdammers.