Beste Waterlanders, ouders en supporters,

Voor ik het afgelopen weekend evalueer en met het programma kom eerst het volgende. Het bestuur is meegegaan in het verzoek van de KC om leden eens in de zoveel tijd achter de bar en/of in de keuken te plaatsen. In de weekmail staat onderaan dan ook altijd wie er dat weekend ‘dienst’ heeft. De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat sommige leden niet komen opdagen en voor geen vervanging hebben gezorgd. Dit is onacceptabel want hierdoor leg je de druk op hen die er wel zijn cq een KC-medewerker die dan in moet vallen. Dat is niet sociaal en niet rugbywaardig. Dus, als je echt niet kunt zorg dan op zijn minst dat je zelf (en niet via mij) voor vervanging zorgt.

Verder staat het afgelopen weekend al prima verwoord in het onderstaande website bericht, ik voeg hier alleen aan toe dat we op zaterdag, dankzij de evenementencommissie een zeer gezellige six nations dag hebben gehad.
En ik wil speciaal RC Spakenburg bedanken voor hun sportieve opstelling van afgelopen zaterdag (en de prima meegebrachte gehaktballetjes), een kampioen waardig.

Voor komend weekend staat er op Waterlands rugbygebied weer veel te wachten, de TB spelen in Castricum een oefentoernooi, mini’s gaan naar Emmen voor de NK plate kampioenschappen. Cubs spelen een uit- en thuiswedstrijd in Leiden tegen DIOK, junioren spelen tegen koploper Oysters en zowel cubs als junioren doen bij winst goede stappen richting finaleplaats in de plate! En zaterdagmiddag gaat het weer druk worden langs de Waterlandse lijnen, want concurrent Amstelveen komt langs, zoals altijd belooft dit een zeer spannend duel te worden en bij Waterlandse winst is het team verzekerd van handhaving in de ere-klasse. Be there!
Op zondag is het eveneens volle bak en ook nu weer op verre gronden. De Colts gaan naar de lichtstad en de dames naar de theestad, beiden voor hun laatste competitiewedstrijd waarbij ook de Colts voor een finaleplaats in de plate gaan. Het tweede team reist af naar de Domstad terwijl het derde team zijn geluk zoekt in de kaasstad.
Alvast vooruitlopend op de week erop, voor de cubs komen op woensdagavond hun leeftijdgenootjes uit Utrecht op bezoek en paaszaterdag heeft de jeugd twee Engelse teams op bezoek.
Als laatste, op de Amelandlijst staan inmiddels al 72 personen, voor wie nog gebruik wil maken van de boerderij, we hebben 90 plaatsen, dus enige boekingshaast is gewenst. Zeker voor de spelers.

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 12), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

donderdag 21 maart (bestuursafgevaardige: Rob,Harrie)
19.30 uur: start seniorentrainingen
21.30 uur: Touravond Boedapest (verplicht voor tourgangers, rest is welkom)

zaterdag 23 maart (bestuursafgevaardige: Harrie)
10.30 uur: CAS RC – RC Waterland/DH (toernooi voor de T&B, vertrek om 09.15 uur)
11.00 uur: RC Emmen – RC Waterland (NK plate minitoernooi in Emmen, vertrek om 07.45 uur)
11.00 uur: RC Waterland – LRC DIOK (cubs 2x in Leiden, verzamelen om 09.15 uur)
12.00 uur: LRC DIOK- RC Waterland (2e cubs wedstrijd in Leiden, verzamelen om 11.45 uur)
12.00 uur: RC Tilburg/RCE – RC Waterland (junioren down south, verzamelen om 09.30 uur)
15.00 uur: RC Waterland 1 – Amstelveense RC 1 (voor the ‘savespot’, Verzamelen rond 13.30 uur)

zondag 24 maart (bestuursafgevaardige: nvt)