Beste (nieuwe) Waterlanders, veteranen, supporters en aanhang,

Alhoewel voor velen de (natte?) vakantie nog voor de deur staat, toch alvast een eerste (week)mail over het nieuwe seizoen. Half augustus, wanneer de competitie en oefenwedstrijden bekend zijn, volgt de mail weer wekelijks. Terwijl de meesten van jullie al onderuitgezakt aan het uitbuiken waren wil ik toch melden dat een paar die-hards in juni keihard gewerkt hebben aan het opknappen van ons clubhuis (Arjan, BartV, Maarten, Marijn, PeterF, Richard, Willem en kitchengirl Corine bedankt). En voor wie zich schuldig voelt en wil helpen bij de laatste ronde, zaterdag 20 augustus bent u welkom, melden bij Arjan (arjan_konijn@hotmail.com). En in de afgelopen periode hebben de broertjes Rabelink en owner Bart v. E ook onze website een forse face-lift gegeven. Nog niet gekeken? (http://www.rugbyclubwaterland.nl). Het ziet er gelikt uit, heren. En de site wordt nu wekelijk geüpdate met allerlei (Waterlands)rugbynieuws.

Ok, volgende vrijdag 29 juli wordt er weer getraind (ook op zondag vanaf 10.00 uur. Deze zondagtrainingen kunnen overruled worden door oefenwedstrijden, zoals 21 augustus bij RC ‘t Gooi). Vanwege de late Noord Nederlandse vakantieperiode, starten we met gezamelijke trainingen vanaf 15 jaar. Half augustus worden de trainingen dan weer opgesplitst per groep/team. Onze TBM begint op dinsdag 6 september met trainen. Nadere info via de weekmail of op onze site dus.

Omdat we komend seizoen met 3 seniorenteams de competitie ingaan, waar zeker het 2e en 3e team qua samenstelling zwaar zullen wijzigen, is het nu zeker belangrijk om in het voorseizoen zo vaak mogelijk met elkaar te trainen zodat je je op de eerste competitiedag (11 september voor de 1e t/m 4e klasse) niet aan elkaar hoeft voor te stellen… En ook de (potentiële) nieuwe leden, zorg dat je er in het begin bij bent, des te makkelijker integreer je in het Waterlandse. Stratenteamregelaars, nodig je geïnteresseerde spelers extra uit.

vrijdag 29 juli en 5, 12 augustus
20.00 uur: Start Waterland trainingen (vanaf junioren is iedereen welkom, het zijn algemene gecombineerde trainingen. Kleedkamers en kantine zijn open). Neem zowel je kicksen als je loopschoenen mee!

zondag 31 juli en 7, 14 augustus
10.00 uur: Waterland trainingen (vanaf junioren is iedereen welkom op deze zondagtrainingen. Kleedkamers en kantine zijn open). Neem zowel je kicksen als je loopschoenen mee!

dinsdag 2, 9, 16 augustus
20.00 uur: Waterland trainingen (vanaf junioren is iedereen welkom, het zijn algemene gecombineerde trainingen. Kleedkamers en kantine zijn open)

vrijdag 19 augustus e.v.
19.30 uur: Start Waterlandjeugdtrainingen (voor cubs en junioren apart)
20.30 uur: Waterland trainingen (vanaf colts is iedereen welkom, het zijn deels gecombineerde trainingen. Kleedkamers en kantine zijn open)

zaterdag 20 augustus
09.00 uur: Waterland onderhouds- en schoonmaakdag (vanaf 09.00 uur bent u welkom, vele handen maken licht werk)

zondag 21 augustus
xx.00 uur: RC ‘t Gooi 3/4 – RC Waterland 2/3 (verzameltijd en KO-tijd worden nog bekend gemaakt)
xx.00 uur: RC ‘t Gooi 1/2 – RC Waterland 1/2 (verzameltijd en KO-tijd worden nog bekend gemaakt)
xx.00 uur: Gooise BBQ

zaterdag 27 augustus
10.00 uur: Waterland Try-out toernooi (zie onder voor een beschrijving)

Voor hen die het barrooster op onze site niet weten te vinden, de volgende leden hebben weekenddienst (en als je niet kunt, zelf voor vervanging zorgen):
www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> barrooster weekenden:

Het nieuwe schoonmaakrooster is nog in de maak voor maandag 29 augustus (19.30 – 21.00)

Waterland TRY-OUT toernooi op 27 augustus
Drie jaar geleden, tijdens ons 5e lustrum, werd er al gesproken over een jaarlijks terugkerend Waterlandtoernooi. Maar dan moest het wel anders worden dan de geijkte toernooien. En nu is het zo ver, een clubtoernooi waar de deelnemende clubs met 3 teams komen. Een 1e team, een veteranenteam en een damesteam.
Omdat BEP het andere veld al eerder had gereserveerd en we dus 1 veld ter beschikking hebben, kunnen slechts 3 clubs deelnemen, clusterpartner Haarlem, de Feanster Friezen uit Heerenveen en uiteraard de Waterlandse gastheren en -dames.

Logisch te verwachten dat zoveel mogelijk Waterlanders aanwezig zijn op dit toernooi, als het niet om te spelen is, dan zeker om te supporten. Aanmelden bij je TM. Vooralsnog start het toernooi om 10.00 uur, maar het officiële programma volgt nog. Blokkeer je agenda maar.

Groet,
Hans