Beste Waterlanders, ouders en supporters, voor de senioren tourgangers is de eerste spanning eraf, het tourthema is bekend, de K(r)oningstour met vele Prinsjes uit Nederland, Friesland, Frankrijk, Nieuw Zeeland en Australië als nieuwelingen. Kleur… Oranje. De huidige vorst, koning Winter, heeft ondertussen ons land nog niet verlaten waardoor in het afgelopen weekend weer tal van rugbywedstrijden werden afgelast.

Op zaterdag viel de schade mee, alleen het NK mini toernooi werd afgelast, de cubs mochten een dubbele wedstrijd afwerken in Leiden, beiden werden keurig gewonnen, waardoor zij doorstoten naar de 2e plek en dus een finale plaats. Met de junioren ging het beduidend minder goed, zij kregen in Roosendaal onverwachts dik klop van de koploper. Off day? En het vlaggenschip deed in Purmerend uitstekende zaken door de mede concurrent uit Amstelveen een nederlaag te bezorgen, waardoor nu al, met nog 3 wedstrijden te gaan, handhaving in de ere klasse een feit is. Bij deze gefeliciteerd met het behalen van de seizoensdoelstelling.

Op dag 2 ging het wat beroerder aan toe, de dames, colts en het 3e team hoefden vanwege de vorst niet af te reizen, alleen het 2e team moest in Utrecht aan de bak en verloren daar onverwachts van een van de hekkensluiters. Het schijnt dat hun 2e team vrij was.

Komend weekend hoppen we naar de zomertijd (dat werd tijd) en tevens staat de paashaas op de mat, kortom, vakantie en buitenlandse wedstrijden. Daar in elk Europees land de crisis doordringt zijn de hoeveelheid clubs op trip spaarzaam. Toch hebben cubs en junioren elk op zaterdag een Engelse wedstrijd. En onze daames gaan zelf op tour naar het Belgische Gent, op zoek naar de stickers die door onze veteranen zijn achtergelaten. Onze Friese vrienden uit Heerenveen houden een oogje in het zeil. En het 3e team heeft zijn goedevrijdagtraining vervroegd naar de donderdagavond.
Tenslotte vers-van-de-pers, organisator Hofman meldde me dat de datum voor het 28e rugbystratentoernooi bekend is, zondag 26 mei. Het schijnt dat één deelnemend team zijn financiën al op orde heeft… Info of inschrijven gaat via: stratentoernooi@rugbyclubwaterland.nl

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 13), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

woensdag 27 maart (bestuursafgevaardige: Manfred)
19.00 uur: RC Waterland – Utrechtse RC (cubs voor inhaal, inmiddels afgelast)

zaterdag 30 maart (bestuursafgevaardige: Manfred?)
xx.xx uur: RC Waterland/DH (TBM heeft vakantie)
12.00 uur: RC Waterland – Hitchin RFC U15 (Engelsen voor de cubs, verzamelen 11.00 uur)
13.00 uur RC Waterland – Moseley RFC U16 (Engelsen voor de junioren, verzamelen 12.00 uur)
xx.xx uur: Tourdaames spelen op het Eastertournament in Gent