Ereklasse Plate: RC Waterland 1 - Amstelveense RC 1Rugby Club Waterland heeft afgelopen zaterdag het behoud in de Ereklasse veilig gesteld. Het publiek dat ondanks de kou toch een plekje langs de lijn had ingenomen zagen de Purmerenders in een spannende wedstrijd met 34-24 winnen van de Amstelveense RC. Omdat rode lantaarndrager RC the Pink Panthers 1 in Amersfoort met 16-8 verloor van RC Eemland 1 kunnen de Waterlanders niet meer laatste eindigen in de Plate Ereklasse en dus niet meer degraderen.

Waterland neemt met vier overwinningen uit zeven wedstrijden nog steeds een knappe derde plaats in op de ranglijst achter RC the Hookers en LRC Diok. Kijk verder voor de wedstrijdfoto’s!

Ereklasse Plate: RC Waterland 1 - Amstelveense RC 1
RC Waterland 1 in actie tegen Amstelveense RC 1, het dik ingepakte publiek kijkt toe.

De Cubs van Waterland hadden ook een succesvolle zaterdag, de ploeg gooit nog steeds hoge ogen in de Cubs Cup B. Met 20-30 werd er in Leiden gewonnen van LRC Diok. De Cubs staan daarmee nu tweede achter de Utrechtse RC. Met nog vier duels te gaan gloort er hoop op een afsluitende finale in Amsterdam! De Junioren hadden waarschijnlijk zaterdag liever warm bij de kachel blijven zitten, want op het veld ging alles mis wat mis kon gaan. Het team werd daardoor met 60-0 verslagen door de combinatie Oysters/Ducks/Octopus.

Zondag zorgden bevroren velden er voor dat RC Waterland 3, de Dames en de Colts niet in actie hoefden te komen. RC Waterland 2 mocht wel aan de bak in Utrecht, het was alleen niet opgewassen tegen de Utrechtse RC 3. Met een 20-7 bleven de Waterlanders helaas letterlijk en figuurlijk in de kou staan.

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – Amstelveense RC 1