Beste Waterlanders, supporters en fans, het was weer een mooi weekendje voor Waterland in alle hoeken en gaten van Nederland werden de punten binnen gesleept. Op zaterdag waren onze TBM goed aanwezig in Rotterdam, behaalden de cubs direct hun eerste overwinning in het verre Havelte, alleen de junioren moesten, conform verwachting, de punten laten in Den Haag, maar dat is beslist niet zonder slag of stoot gebeurd. De komende tijd gaan ze zich bewijzen dat de plaatsing bij de laatste 6 terecht is geweest.

Op zondag was het helemaal feest, het 3e team moest wel hard strijden om de overwinning in Amersfoort te behalen, in Alkmaar lagen de punten voor het 2e team wel makkelijk voor het grijpen en ook in Utrecht was het 1e team heer en meester. Opgetelde Waterlandscore op zondag, 235 voor en 5 tegen…. daar worden we vrolijk van. Toch sluipen de eerste blessures binnen, waardoor we zeker in december en eerste deel januari, waar ook de vakanties in vallen, iedere speler hard nodig hebben. Uitrusten en familieafspraken doe je dan maar rond de kerst!! Dan valt er wellicht heel vroeg in 2012 al wat leuks te vieren 😉

Het komende weekend wordt er veelal weer thuis gestreden. Op zaterdag gaan de TBM naar Castricum, maar spelen de cubs thuis tegen de Alkmaar – Den Helder combinatie. De juniorenwedstrijd wordt hoogst waarschijnlijk uitgesteld, jullie horen dat zo spoedig mogelijk. En dan zondag, de dameswedstrijd was al uitgesteld naar 8 januari en het 2e team heeft zijn vrije weekend, zodat we alleen het 3e team hebben tegen de Tielse Flipjes en daarna als hoofdact onze hoofdmoot tegen de op revanche beluste Spartanen. Zeker een reden om even langs te komen. En als je er dan toch bent, schrijf je naam op een of meer van de intekenlijsten (zie kadertje onder).

Als laatste, dinsdag worden alle deelnemers die meedoen aan de Movember actie tussen 20.00 uur en 20.30 uur verwacht op de club voor een afsluitende foto en wellicht een verbale toelichting. En alle anderen, bij voorkeur storten http://mobro.co/rugbyclubwaterland voor de 29e, kunnen we onze voorlopige einddonatie al bekend maken in het NHD. Momenteel is er op onze rekening al € 241,00 gestort, nog los van de goed gevulde spaarpotten op de bar. Op naar de € 500,00

Het weekprogramma (week 48):

Dinsdag 29 november (bestuursafgevaardigen met snor)

• 20.30 uur: Eindopmaak Movember en foto van NHD (voor alle Snorrenmannen)

Zaterdag 3 december (bestuursafgevaardige: ??)

• 10.30 uur: CAS RC – RC Waterland – RC Eemland
    De TBM naar Castricum, verzamelen rond 09.00 uur
  • 11.00 uur: RC Waterland – Alkmaar/Den Helder
    De Cubs nu lekker thuis, verzamelen rond 10.15 uur
  • 12.00 uur: RC Waterland/WF – BSN
    Deze juniorenwedstrijd wordt waarschijnlijk uitgesteld

Zondag 4 december (bestuursafgevaardige: Manfred)

• 13.00 uur: RC Waterland 3 – RC Scrumboks 1
    Hmmm, lekker scrummen…. verzamelen om 11.50 uur
  • 14.30 uur: RC Waterland 1 – RC Sparta 1
    Gaan we voor de 11de overwinning? Verzamelen om 13.00 uur

Schoonmaakrooster

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 5 december (19.30 – 21.00), zie ook: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> schoonmaakrooster:
Dennis Kraay
Wesley Blöte
Henk Bouman
Niels Veenman
Rachel Chapman??

Barrooster

En het nieuwe barrooster: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> barrooster
Het 3e en 1e team moeten na afloop van hun wedstrijd 2 vrijwilligers leveren om keuken en bar anderhalf uur te bezetten!! Het liefst vrijwillig anders wijst de TM of captain de mensen aan.

Activiteiten om het rugby heen:

• 15 december: we zoeken nog klaverjassers, schrijf je in op het wyteboard!
  • 23 december: lekker met z’n allen de feestdagen inluiden.
  • 7 januari: Nieuwjaarsreceptie voor spelers, begeleiding, sponsoren, supporters en familie ! Proosten op 2012.
  • 16, 17, 18 maart: veteranentour. De eerste week liep al storm, qua inschrijvingen, ben je 35+ voeg je naam dan rap toe.

groet,
Hans