RC Waterland kende een weekend met vooral veel vrolijke gezichten. Alle teams speelden buiten de Purmerendse stadgrenzen, het eerste team van de Waterlanders bleef in Utrecht op kampioenskoers. USRS 1 werd met 0-57 opzij gezet, RC Waterland 1 is daarmee al 10 wedstrijden ongeslagen. Het verschil met AAC uit Amsterdam, de nummer 2 uit de 1e klasse blijft 10 punten. Waterland heeft ook nog eens een duel minder gespeeld.

In Alkmaar was het zondag één richtingsverkeer voor RC Waterland 2. De Waterlanders overklaste de thuisclub volledig en won met hele duidelijke cijfers, 0-166! Tenslotte pakte ook het derde team van RC Waterland de winst, in Amersfoort werd een spannend duel nipt met 5-12 gewonnen van RC Eemland 3.

De dames zouden zondag wel thuis in actie komen, maar het duel met Greate Trien/Feanster is verplaatst naar 5 februari 2012. De jeugdploegen van Rugby Club Waterland startte zaterdag met het tweede deel van de competitie. De Junioren moesten in de CUP Poule (waarin de 6 beste teams van Nederland uitkomen) hun meerdere erkennen in de Haagse Haagsche/WRCH. De Cubs speelden van alle Waterland teams het verst buitenshuis. Maar de verre reis naar Havelte (vlak boven Meppel) werd zeker niet voor niets afgelegd, er werd met 0-24 gewonnen van Noord Combinatie.