Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters,

Afgelopen weekend was qua resultaten niet ons beste weekend, ok de TBM deed het prima in Haarlem, maar de cubs kwamen in hun eerste wedstrijd van de bowl net te kort, maar wisten er wel een bonuspunt uit te slepen. En de junioren, die wonnen dit seizoen hun eerste wedstrijd in de platepoule! Als laatste volgde een in mijn ogen rare wedstrijd van ons 1e team, anders dan de grote uitslag doet vermoeden, had Waterland genoeg mogelijkheden om te scoren, maar faalden ze in de uiteindelijke afronding, iets wat Eemland juist uiterst efficiënt deed. Er had zoveel meer ingezeten indien men met wat meer rugbygogme had gespeeld. En zondag speelden de colts in Hilversum gelijk, ons Coltscluster moet nog een beetje op gang komen, lijkt wel. En het 2e team verloor tegen het thuis nog ongeslagen Gooi 3 (maar uit winnen ze geen wedstrijd, dus dat wordt nog wel rechtgetrokken). de Daames en het derde waren vrij.

Het komende weekend gaat voor Waterland een heel belangrijk weekend worden, met veel cruciale wedstrijden. We beginnen met het goede doel, de eindafrekening van Movember. Vele spelers hebben deze maand hun snor laten staan om geld in te zamelen tegen prostaat kanker. Vrijdag wordt bekend gemaakt wat we gezamelijk hebben opgehaald. Tevens is er een veiling van knutsels, afspraakjes en andere ludieke donaties die tijdens een veiling van de man worden gedaan. Neem beursje en een goede luim mee.
Op zaterdag hebben de Mini's een bondsdag in het Haagse en spelen de cubs een zwaar duel in en tegen de koplopers uit Delft. De Turven, Benjamins en Junioren zijn vrij. En het eerste team speelt in Neerlands rugbystadium op het veelbesproken kunstgras tegen de promovendus ASRV Ascrum (hopelijk hebben ze gesproeid). Geen grappen meer, maar winnen moeten ze!
En zondag, dan is het thuis volle bak tegen een invasie uit Amstelveen. Het 3e team bijt de spits af tegen het 3e Amstelveense team, daarna spelen de Colts tegen de angstgegner uit Amstelveen en ten slotte mag ook het 2e team de wei in tegen de koplopers uit Amstelveen. Het wordt een lange (en vrij koude) zondag, prima om je supporters van Waterland sjaal om te doen (die overigens 3 december bijeen komen). En onze dames spelen hun laatste (en uitgestelde) poulewedstrijd in Zaandijk tegen de meiskes van WAD 2.0.

Dan nog wat belangrijke (rand)zaken, de seniorentourcommissie heeft zich (gelukkig alleen figuurlijk) blootgegeven, komende Pasen gaan de senioren op Tour naar het Schotse Edinburgh, Je kunt je nog inschrijven tot 31 december en je aanbetaling moet 2 januari binnen zijn, daar er vliegtickets besteld en betaald moeten worden, logisch, he? Dan hangt op het wyteboard de intekenlijst voor ons Kerstklaverjasfestival. Ik heb begrepen dat een aantal leden zich het afgelopen jaar zich de spelregels meester hebben gemaakt, dus ik verwacht een grote toeloop. Schrijf je in en neem gerust partners, (groot)ouders, kinderen of collega's mee. The more the merrier... En als laatste bereikte ons het goede bericht dat onze junioren Rick Meijer is geselecteerd voor oranje U17. Een goede zaak en wij wensen Rick heel veel succes.

Bijna alle roosters staan luid en duidelijk op onze Waterland site (gewoon eens kijken, ook voor alle actuele Waterland nieuwtjes en foto's)

Een sportief weekend toegewenst,
Hans

vrijdag 28 november (bestuursafgevaardige: Chantal)