Beste Waterlanders, ouders en supporters,

deze week krijg je geen weekmail toegestuurd, Hans zit momenteel in de lappenmand en is dus helaas niet in staat ons op de hoogte te brengen van de resultaten van afgelopen weekend. Daarom doe ik deze keer een poging om toch even terug te kijken en vooruit te blikken op weer een vol rugbyweekend. Zo goed geïnformeerd als Hans is natuurlijk niemand, dus mocht er aanvulling zijn op weekplanning, laat me dat dan zeker weten (redactie@rugbyclubwaterland.nl)!

Afgelopen weekend waren de Turven en Benjamins actief in Hilversum en de Mini’s speelden op het Nationaal kampioenschap in Uden. Het meten aan andere topteams bleek een mooie maar ook vermoeiende ervaring. Maar met een 16e plek verlieten de Mini’s wel voldaan Noord-Brabant. De Junioren bleven zaterdag doen wat ze eigenlijk al het hele seizoen doen, winnen! Met name door een sterke tweede helft werd er met 43-7 gewonnen van Noordcombinatie, het plaatst zich daarmee voor de finale in Cup B die in Amsterdam gespeeld zal worden.

Zondag maakte RC Waterland 2 op een pijnlijke manier kennis met het kunstgras van de NRB. Zowel het resultaat als de brandwonden in de wedstrijd tegen Ascrum hebben littekens achtergelaten, 87-5. Ook RC Waterland 3 ging behoorlijk onderuit, in Castricum was de plaatselijke RC met 110-0 te sterk. Da Daames speelde thuis RUS Utrecht 2 om te wennen aan het niveau in de Eerste Klasse, de uitslag van de wedstrijd is mij alleen onbekend maar onze dames hebben het duel wel gewonnen.

Komend weekend komen alle jeugdteams, op de Colts na, weer in actie. De TBM’ers gaan aan de slag in Nieuwegein, de Cubs spelen tegen RC Hilversum en de Junioren reizen af naar Den Bosch om te spelen tegen The Dukes. De wedstrijd van de Colts tegen Haagsche RC gaat niet door en daarvoor zal een andere datum gezocht worden.

Zondag spelen zowel RC Waterland 2 als 3 de laatste reguliere competitie wedstrijd van het seizoen. Voor het derde zaak om het ‘kampioenschap van het rechterrijtje’ tegen USRS 4 veilig te stellen en tweede strijd nog om lijfsbehoud in de Derde Klasse Noordwest. Zij kunnen komend weekend vanaf 14:30 uur alle steun enorm goed gebruiken tegen concurrent RC Eemland 2! En denk er aan, in de nacht van zaterdag op zondag gaat de zomertijd in. Dus dan gaat de klok een uur vooruit!

Fijn en succesvol weekend,
Maarten

Het weekprogramma (week 13)

zaterdag 29 maart (bestuursafgevaardige: nvt)
10.00 uur: TBM naar Nieuwegein (verzameltijden hoor je van de teammanagers)
11.00 uur: Cubs RC Hilversum - RC Waterland (verzameltijden hoor je van de teammanager)
XX.00 uur: Junioren RC The Dukes - RC Waterland (tijden hoor je van de teammanager )

zondag 30 maart (bestuursafgevaardige: Martijn)
XX.XX uur: Colts zijn vrij
10:00 uur: RC Waterland/WF/RCZ doen mee aan de NRB 7'S series 1 in Castricum? (vertrek?)
13.00 uur: USRS 4 - RC Waterland 3 (Laatste duel tegen de studenten, verzamelen om 10.51 uur)
14:30 uur: RC Waterland 2 – RC Eemland 2 (Alle hens aan dek, verzamelen rond 13.00 uur)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 29 maart:
nvt

zondag 30 maart:
Regelt RC Waterland 2 zelf
*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 31 maart (19.30 - 21.30):
W. Muller
I. Krûna