Beste Waterlanders, Waterlandsters, supporters en bockbierliefhebbers, jaja het weekend begon al zwaar met de bockbieren en cocktails (maar was wel gezellig (druk), voor wie nog een bock wil proeven, snel wezen er is al een aardig gat geslagen in de voorraad. En dan de dag erop kwam koploper the Dukes in een bus op bezoek. In een aantrekkelijk duel gingen de Waterlanders ten onder, maar niet zonder slag of stoot en het resultaat van de 3 gemaakte try’s was prima te noemen. Ok, het is nog wennen aan de ere klasse en verliezen, maar er is progressie.

Zondag mocht het 2e team op bezoek bij koploper Ascrum en daar werd keurig gewonnen, zodat het 2e team deze week in ieder geval zelf koploper is. Netjes voor deze nieuwkomers in de 3e klasse. In Amstelveen ging het beduidend minder met het zwaar aangetaste 3e team (5 spelers uitgeleend aan het 2e team). Uiteindelijk starten 14 spelers (w.o. superveteranen Henry E en Robbie Z en gast Thijs) aan de wedstrijd tegen een zeer sterk en gemotiveerd 2e team uit Amstelveen. Er werd dan ook kansloos verloren. Op zich niet zo erg, wat me wel stoorde was de grote hoeveelheid afzeggingen, zelfs als het herfstvakantie is, dan nog moet er een compleet 3e team op de been te brengen zijn. Voor komend weekend dan maar beterschap.

Voor het komende weekend heeft de jeugd, nog steeds vanwege de herfstvakantie vrij, er is dan ook geen weekendtraining, alleen de door-de-weekse trainingen gaan door. Het eerste team mag wel op bezoek in Den Haag en kijken of daar een puntje te verdienen valt. En op zondag is de vakantie van de Colts afgelopen, ze gaan naar koploper Amstelveen en de dames zoeken het iets verder op, ze mogen naar Hilversum. Het 2e en 3e team houden het thuis tegen streekgenoot Haarlem die met hun 1e en 2e team langskomen. Lekker in de vrieskou met een bockbiertje in de hand van deze wedstrijden genieten..

En over bockbier gesproken, om 16.00 uur verzamelt een groep Waterlandse liefhebbers zich in hotel Spijkerman om daar van start te gaan voor Bokkenwandeltocht. Moeders ik kom iets later thuis 🙂 En later aanhaken kan ook, mij gewoon ff sms’en waar we zitten.

Bericht van de TC: Ook als het slecht weer is gaan de trainingen altijd door. Als het veld afgekeurd is dan zal de trainer voor een vervangende training zorgen. Kom daarom op de trainingsavond altijd naar de club en neem bij twijfelachtig weer loopschoenen mee. Op de club krijg je te horen wat voor training het wordt. In het zeldzame geval dat de training toch niet doorgaat dan lees je dat in de weekmail of hoor je dat van je teammanager

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 43):

zaterdag 27 oktober (bestuursafgevaardige: nvt)
helemaal niets voor de jeugd!!
15.00 uur: Haagse RC 1 – RC Waterland 1 (oh oh Den Haag… here we come, vertrek hoor je nog)

zondag 28 oktober (bestuursafgevaardige: ?)
13.00 uur: Amstelveense RC – Combi CAS/NoordWest (het colts cluster tegen de koploper, verzamelen om 11.00 uur)
13.00 uur: All Blues – RC Waterland (onze daames tegen de Amstelveen/Hilversum combi, vertrek rond 11.00 uur)
13.00 uur: RC Waterland 3 – RFC Haarlem 2 (de nieuwe streekderby, verzamelen om 11.55 uur)
14.30 uur: RC Waterland 2 – RFC Haarlem 1 (de nieuwe streekderby, verzamelen om 13.00 uur)