De dubbele ontmoeting tussen Rugby Club Waterland en Rugby Club Haarlem eindigde in een gelijkspel. RC Waterland 3 won zondag thuis met 90-29 van RC Haarlem 2 maar vervolgens ging RC Waterland 2 met 0-61 onderuit tegen RC Haarlem 1. Beide clubs pakten dus 1 overwinning en als je de scores bij elkaar optelt is dat ook volledig in evenwicht: 90-90.

De dames van RC Waterland kwamen zondag ook in actie, in Amstelveen speelde het tegen een combinatie van ARC en RC Hilversum, de All Blues. Het spannende duel werd uiteindelijk gewonnen door de ‘thuisclub’, 32-14. (Foto’s)

Zaterdag waren er vanwege de herfstvakantie geen jeugdwedstrijden maar RC Waterland 1 kwam natuurlijk wel in actie. In Den Haag was de Haagsche RC een maat te groot voor de Purmerenders een try van Michael Flierman voorkwam wel dat er een 0 op het scorebord kwam te staan voor Waterland, de uitslag werd daarmee 58-5. Hopelijk zal een nieuwe Zuid Afrikaanse versterking en spelers die terugkomen van blessures komende zaterdag voor de eerste wedstrijdpunten kunnen zorgen. RC Waterland neemt het dan op tegen RC the Pink Panthers 1 dat ook nog wacht op de eerste punten. De club uit Driebergen staat momenteel op doelsaldo nog wel boven de Waterlanders.

Deze wedstrijd zal zaterdag om 15:00 uur gespeeld worden in Purmerend, natuurlijk kan RC Waterland 1 daarbij alle steun vanaf de zijlijn gebruiken!