Ereklasse: RC Waterland - RC The Dukes (17-63)RC Waterland 2 staat na zondag bovenaan in de Derde Klasse Noordwest, de Purmerenders wisten het lastige ASRV Ascrum 2 in Amsterdam met 12-29 te verslaan. De Amsterdamse studenten stonden tot dit weekend bovenaan maar worden nu afgelost door RC Waterland 2. Het is wel druk in de top van het klassement want RC Spakenburg staat met één wedstrijd minder gespeeld slechts één punt achter de Waterlanders. De blessuregevallen die RC Waterland 1 en 2 kent had zondag gevolgen voor RC Waterland 3 dat ook niet ongeschonden uit de eerste competitiewedstrijden kwam. Met een ondertal en spelers met gemiddeld 50 jaar ervaring op de eerste rij was het team niet opgewassen tegen Amstelveense RC 2, de koploper uit de Vierde Klasse Noordwest was met 103-0 te sterk.

Zaterdag kwam er ook een koploper naar Purmerend, de RC The Dukes 1 nam het in de Lotto Ereklasse op tegen RC Waterland 1. Hoewel het verschil tussen de nummer 1 en de nummer 11 van de ereklasse op de ranglijst aanzienlijk was lieten de Waterlanders toch zien ook aardig te kunnen rugbyen op dit niveau. The Dukes waren weliswaar de terechte winnaar, maar RC Waterland wist het eigen publiek met drie try’s te vermaken. De wedstrijd eindigde daarmee in 17-63. Kijk verder voor de foto’s van de wedstrijd!

De jeugd van RC Waterland en de dames kwamen dit weekend niet in actie.

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – RC The Dukes 1