Beste Waterlanders (van jong tot oud), ouders en de vele supporters,

De Waterlandteams kennen dit seizoen over het algemeen een moeilijke start. Ok, met onze jongste spelers gaat het prima, en ook de cubs wonnen hun 2e wedstrijd. Verder moesten de junioren moesten hun eerste nederlaag incasseren. Maar ons Colts cluster heeft het verrassend zwaar, daar waar vorig jaar het landskampioensschap werd binnengehaald, heeft na het doorgroeien van een aantal spelers naar de senioren het nieuw gevormde team duidelijk gewenningsproblemen. Verder duurden de wedstrijden van het 1e en 2e team ongeveer 5 minuten te lang, beiden verloren in deze minuten hun opgebouwde voorsprong. En het 3e team kwam net in actie, vanwege een ondertal in eerste rij en uitgeleende spelers aan het 2e team. Gelukkig was Alkmaarse RUFC bereidwillig en wordt deze wedstrijd 25 oktober ingehaald. Als laatste onze dames, die haalden in Den Bosch wederom een mooie overwinning binnen en staan inmiddels ongeslagen aan kop. En het WRC 2015, tja, dat is nu al genieten geblazen.

Voor komend weekend staan de wedstrijden in het onderstaande schema. Wel moet mij van het hart, en nu heb ik het over de senioren, dat ondanks dat de TM's en captains al tijdig hebben aangegeven dat de bezetting van met name het 2e en 3e team deze maand en begin oktober problematisch zou zijn, zeker ook vanwege de vele Waterlanders die de oversteek maken om in Engeland WRC-wedstrijden te bekijken, de betrokkenheid bij een achterblijvend deel Waterlanders summier is. Ondanks vele oproepen (alsof dat een leuk klusje is..), blijven reacties en aanwezigheid op de zondagen erg achter. Dit werkt niet erg motiverend voor de wel aanwezige spelers (en we beoefenen toch een teamsport?). We moeten waken dat we niet de richting van de Utrechtse RC opgaan...
Maar om toch weer gezellig te eindigen, vanavond gaat de kantine open zodat we de wedstrijd Argentinië - Georgië te volgen, onverwachts kan deze harde wedstrijd nu al beslissend zijn voor de 2e plek achter Nieuw Zeeland (en deze wedstrijd wordt niet op RTL7 uitgezonden).

Het programma (week 39)

vrijdag 25 september (bestuursafgevaardige: nvt)
17.45 uur: Argentinië - Georgië (voor liefhebbers, tweede ronde in poule C)
20.15 uur: training 3e team (gaat uiteraard gewoon door)

zaterdag 26 september (bestuursafgevaardige: ??)
10.00 uur: RC Waterland - RFC Haarlem - Utrechtse RC (Turven/benjamins thuis, verz. 09.30 uur)
10.00 uur: RC Waterland - RFC Haarlem - Utrechtse RC (Mini's ook thuis, verz. 09.30 uur)
13.00 uur: RC Waterland - Haagse RC 3 (Cubs in Purmerend, verz. 12.15 uur)
13.30 uur: EZRC Oemoemenoe - RC Waterland/Alkmaar (Junioren naar Middelburg, verz. 09:45 uur)
15.00 uur: RC the Hookers 1 - RC Waterland 1 (altijd lastig Hoek van Holland uit, vz. bekend)

zondag 27 september (bestuursafgevaardige: nvt)
14.30 uur: RC the Bassets - RC Waterland/CAS (Colts naar Sassenheim, verz. 12.30 uur)
13.00 uur: RC Dwingeloo - RC Waterland/RCZ (dames weer ver, verz. bekend?)
13.00 uur: Haagse RC/Gouda 4 - RC Waterland 3 (3e naar Den Haag, verz. 11.00 uur)
14.30 uur: RC Den Helder 1 - RC Waterland 2 (2e naar Den Helder, verz. 12.30 uur)

woensdag 30 september (bestuursafgevaardige: Arjan)
19.00 uur: Supporters van Waterland (bijeenkomst begint om 20.00 uur)

Volgende week geen weekmail dan toeft schrijver op Sardinië.

Alle roosters staan weer luid en duidelijk op onze Waterland site.