Zaterdag 26 oktober 2015 gaat de boeken in als de officieuze opening van het nieuwe kunstgrasveld van Rugby Club Waterland door de toekomst van de vereniging. Namelijk zowel de Turven, Benjamins als Mini’s mochten als eersten aantreden op het kunstgrasveld om hun wedstrijden te spelen. Alle TBM teams van RC Waterland stonden meer dan volledig op het veld tegenover teams van Utrechtse RC en RFC Haarlem.

Onze Turven hebben als team goed samengespeeld met zelfs een aantal wisselspelers en ondanks het harde werken en het maken van een aantal try’s konden onze jongste helden geen winstpartijen op hun lijst bijschrijven. Als de coaches Peter en Rene het team zo samen laten spelen als vandaag gaan er nog heel veel mooie partijen volgen voor onze Turven!

De Benjamins hebben nu ervaren om twee van de drie wedstrijden op kunstgras in winst om kunnen zetten! Met voldoende spelers konden coaches Marcel, Don en Thijs succesvol de strijd aan gaan met de tegenstanders uit Utrecht en Haarlem.

Als laatste TBM categorie onze Mini’s. Dit team laat zien dat het al vele jaren rugby ervaring in het team heeft en samen met een mix van nieuwe enthousiaste spelers er een mooie (rugby) toekomst voor ze staat aan te komen. Met mooie loop acties, keurige off-loads en goede tackels werd er enkel eentje gelijk gespeeld en twee gewonnen. Zoals gewoonlijk werd dit team weer enthousiast gecoached door Sjaak, Hans en Tjarko.

Al met al een fantastische eerste TBM ervaring op ons mooie nieuwe kunstgrasveld. Met dank aan de tegenstanders uit Haarlem en Utrecht, onze TBM Teammanager Marja en uiteraard de aanwezige scheidsrechters Daan, Krista, Jessica, Arjan en Tim.

Foto’s Maarten Rabelink:

Foto’s Britt Buisman: