Beste Waterlanders, ouders en supporters,

De tijd van de laatste finales is begonnen en daarna is het tijd voor allerlei Sevens toernooien. Afgelopen weekend mochten we in het NRCA onze junioren aanmoedigen in de plate finale tegen de forse Zeeuwen uit Middelburg en Goes. Onze dappere junioren hebben het tot halverwege de tweede helft uitstekend gedaan en ook de hele tijd voor gestaan en toen....toen ging het kaarsje langzaam uit en won gewicht van techniek. Junioren, gewoon iedere ochtend je bordje pap helemaal leegeten.. maar, puike wedstrijd en evengoed gefeliciteerd.
Het komende weekend staan de laatste finales ingeroosterd, en ditmaal morgen in het NRCA onze senioren-1 optreden tegen het Leidse DIOK voor de landelijke plate finale. Voor Waterland een historisch moment, nog nooit in de 32 jarige historie heeft een Waterlands seniorenteam zo hoog mogen spelen (nee, en dan bedoel ik niet de meters boven NAP), Ook dit is al een felicitatie waard, maar nu willen we natuurlijk ook de beker ;-).
Na de wedstrijd wordt er nog gekeken naar de cup finale en dan is het smullen in onze kantine. Een aantal veteranen kunnen deze spanning niet aan en vluchten vrijdag al naar het Franse Soissons (de 2e veteranentour die niet door ging, maar uiteindelijk toch een beetje..). Een deel zal samenspelen met het Franse Amiens RC, de rest kijkt toe in dit eigenlijk best wel heel druk bezochte veteranentoernooi van Zoës.

En dan nog even, je kunt het niet genoeg onder ogen krijgen. Op hemelvaarsdag start de grote Waterlandse fundraisings actie, die alleen kan slagen als je erbij bent. Als iedereen zijn of haar beoogde steentje bijdraagt, halen we de broodnodige centjes in een actie op en hoeven we daarna niet allerlei kunstgrepen uit te voeren om het restant binnen te halen. Dus, kom langs, doe mee, bedenk hoe je geld kunt inzamelen en natuurlijk ook heel belangrijk, laten we er een supergezellige dag van maken. Voor alle teams geldt, meld aan je Team Manager (voor 12 mei) of je mee wilt spelen met het grote Waterland-mix-toernooi, datzelfde geldt ook voor deelname aan de afsluitende BBQ (alleen hiervoor moet je opgeven en betalen aan de bar). Alle informatie staat op onze site en ben je er niet en je wilt een of meerdere koeievlaaivakken reserveren, dat kan via: http://www.rugbyclubwaterland.nl/hemelvaart-fundraising/

Tenslotte, de 4 beachrugbyteams zijn ingeschreven voor het Ameland beachrugbytoernooi en de boerderij is gereserveerd. Het wordt wel zo langzamerhand tijd dat nu ook onze persoonlijke inschrijvingen en betalingen gaan plaatsvinden. Via onze site kun je je inschrijven voor de overnachtingen en beach BBQ, wil je toch liever met de Baba's BBQ'en op de boerderij, kan dat ook, dan moet je dit laatste bij mij aangeven (en betalen).

Het programma (week 17)

vrijdag 1 mei (bestuursafgevaardige: nvt)
10.15 uur: Vertrek de 'en Route de Soissons' (vets verzamelen rond 10.00 uur)
20.15 uur: Geen 3e team training (volgende 2 weken wel!!)

zaterdag 2 mei (bestuursafgevaardige: allen in NRCA)
13.00 uur: LRC DIOK 1 - RC Waterland 1 (plate-finale in NRCA)
15.00 uur: RC Hilversum 1 - RC the Dukes 1 (cup-finale in NRCA)

zondag 3 mei (bestuursafgevaardige: ook niet nodig)