Beste Waterlanders, ouders en trouwe supporters,

het zag er afgelopen zaterdag weer piekfijn uit, alle Waterland jeugdteams speelden, strak geregiseerd hun wedstrijden en voor ze klaar waren werden de fraaie actiefoto’s al vertoond op ons scherm. Voor de competitie verloor het ontrafelde maar nu wel geheel eigen cubsteam. Geen nood de overwinningen komen vanzelf. De junioren wisten in een prima wedstrijd wel te winnen van hun tegenstanders en staan slechts 1 punt achter op de koplopers in de cup poule. En later in de middag, gevolgd door de Bartdrone, gaf ons 1e team geen ruimte weg aan de hoger geplaatste bezoekers uit Hoek van Holland, daar waar de laatste jaren steeds (soms nipt) werd verloren was nu een riante overwinning hun deel en rukten ze op naar de 2e plaats.

Komend weekend belooft een zeer spannend en misschien wel superweekend te worden. Onze jeugd moet zaterdag grotendeels het land in, TBM naar Hilversum, de cubs maken de grote oversteek naar  het Friese Drachten, alleen de junioren spelen thuis tegen de Bossche bollen. En tenslotte speelt ons eerste team inmiddels een klassieker in en tegen Amstelveen. Bij winst….
Op zondag is het helemaal feest, alleen ons coltscluster moet eveneens naar Amstelveen tegen de koplopers (en dinsdag inhalen in Den Haag). Maar het 3e en 2e team hervatten op Purmerendse gronden hun competitie, het 3e start de dag tegen de Alkmaarse kaaskoppen en daarna is de 2e aan de beurt tegen de mediamannen uit Hilversum. En dan de hoofdact, onze dames spelen om half 3 tegen de theezakjes uit Deventer. Bij winst mogen zij zich, al vroeg in het seizoen, kronen tot kampioen en is promotie naar de eerste klasse een feit. Dit zou voor het Waterlandse damesrugby de eerste keer zijn, dus wie wil er niet bij een historisch feit zijn? We verwachten grote belangstelling (ook vanuit onze clusterteams), maar waarschuwen nogmaals dat de gemeente loert op een vrolijk geheven buitenglas. Zelfs de champagne huldiging zal binnen moeten, hahahaha.

Het weekprogramma (week 3), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

woensdag 15 januari (bestuursafgevaardige: nvt)
15.00 uur: Rugby inschuif voor 7 tot 16 jaar (i.s.m. SPURD op veldje Weidevenne)

zaterdag 18 januari (bestuursafgevaardige: onbekend)

10.30 uur: RC Hilversum – RC Waterland  (Turven en Benja’s vertrek om 09.00 uur)
10.30 uur: RC Hilversum – RC Waterland  (Mini’s eveneens om 09.00 uur)
11.00 uur: Noord combinatie – RC Waterland (Cubs naar Drachten, vertrek om 08.30 uur)
12.00 uur: RC Waterland – RC Dukes (Junioren verzamelen rond 11.00 uur)
15.00 uur:
 Amstelveense RC 1 – RC Waterland 1 (Vertrek rond 13.00 uur?)

zondag 19 januari (bestuursafgevaardige: ík verwacht het gehele bestuur)

15.30 uur: Amstelveense RC – CAS/Alk/DH/RCW (colts verzamelen rond 2 uur, gok ik)

11.30 uur: RC Waterland 3 – Alkmaarse RC 2 (3e moet vroeg op, verzamelen om 10.30 uur)
13.00 uur: RC Waterland 2 – RC Hilversum  2 (voor ‘n pittige wedstrijd, verzamelen om 12.00 uur)
14.30 uur: RC Waterland/WF/Z – Pickwick Ladies (dames voor de titel, verzamelen om 13.00 uur)

dinsdag 21 januari (bestuursafgevaardige: nvt)
19.30 uur: Haagse RC – CAS/Alk/DH/RCW (inhalen voor colts, verzameltijd hoor je nog)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 18 januari:

De ouders van de junioren mogen de bar en keuken verdelen.

zondag 19 januari:

Bar: 10:30-12:00 twee man senioren 2, 12:00-13:30 een man senioren 2 of 3,

13:30-15:00 twee man senioren 3, 15:00-16:30 twee man senioren 2, sluit Koos, Richard
Keuken: 13:30-15:00 twee man senioren 3, 15:00-16:30 twee man senioren 2, sluit Ivo+?
*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 20 januari (19.30 – 21.30):
Dennis Kraaij
Andrejs Aleksandrovs