Beste Waterlanders (van jong tot oud), ouders en supporters,

Na 2 jeugdnederlagen (zelfs onze cubs...), wist ook, onder veel belangstelling, ons gehandicapte eerste team geen potten te breken tegen het veel zwaardere en meer ervaren DIOK team. En dat terwijl het er rond het veld gelikt uitzag, met onze burgervader, raadsleden, de nieuwe voorzitter van Rugby Nederland, vele sponsoren en toegestroomd publiek. Het lintje knippen was weggelegd voor onze jongste speler Moelee en onze oudste speler Guit. Voor Waterland wordt het verder dit seizoen een kwestie van overleven. En dat geldt niet alleen voor ons 1e team, ook het 2e en 3e team hebben het zwaar. Teveel blessureleed en afwezige spelers. Dit bleek dan ook met de opkomst van beide teams op zondag, beiden gingen de deur uit met onvoldoende spelers en verloren dik. En ook de Colts kwamen niet tot winst. Alleen onze dames walsten over hun tegenstandsters heen (kunnen we niet wat dames overhevelen naar de heren...;-)
Enfin, komend weekend organiseren we op zondag de Rugby Experiënce Day (http://www.rugbyclubwaterland.nl/rugby-experience/), heb je nog familieleden, buren, collega's, medescholieren, vrienden of opa's en oma's die nog onbekend zijn met de rugbysport, sleur ze zondag mee. We kunnen iedereen goed gebruiken (staat ook in de fraaie flyer). Voor de rest hebben cubs, junioren, colts en 1e team een rustweekend, mogen de GTBM zaterdag naar Driebergen afreizen en hebben we zondag thuis een volle bak. Het 3e team bijt de spits af tegen verse Utrechtse studentjes, daarna onze dames tegen de stugge Drentse dames uit Dwingeloo en tenslotte speelt ook het 2e team tegen iets minder verse Utrechtse studentjes. Kortom, een supervolle zondag met uiteraard ook nog eens 2 RCW kwartfinales op grootscherm.

Het programma (week 42)

zaterdag 17 oktober (bestuursafgevaardige: nvt)
10.00 uur: RC Pink Panthers - RC Waterland (Turven/benjamins naar Driebergen verz. 08.15 uur)
00.00 uur: RC Waterland (Cubs zijn vrij)
00.00 uur: RC Waterland/Alkmaar (Junioren zijn vrij)
15.00 uur: RC Waterland 1 (eerste team is vrij)
17.00 uur: Zuid Afrika - Wales
21.00 uur: Nieuw Zeeland - Frankrijk

zondag 18 oktober (bestuursafgevaardige: TC?)
13.00 uur: Rugby Experiënce Day (Da's leuk voor iedere rugbyliefhebber, omkleden 13.30 uur)
13.00 uur: RC Waterland/RCZ - RC Dwingeloo (dames thuis, verz. rond 11.30 uur)
11.30 uur: RC Waterland 3 - USRS 4 (3e op zoek naar eerste winst, verz. 10.30 uur)
14.30 uur: RC Waterland 2 - USRS 2 (2e op zoek naar eerste winst, verz. 13.00 uur)
14.00 uur: Ierland - Argentinië (op grootscherm uiteraard)
17.00 uur: Australië - Schotland (eveneens op grootscherm te zien)

Alle roosters staan weer luid en duidelijk op onze Waterland site.