Beste Waterlanders, Waterlandsters, supporters en bockbierliefhebbers, tegelijkertijd met de entree van het bockbier kwam ook de regen massaal naar Holland, zoveel dat helaas dat onze velden vrijwel blank stonden en alle zaterdagwedstrijden werden afgelast. Fors balen, dus. Zondag was het vocht weer verdampt, net als de 2e en 3e team spelers, waardoor dit combi team slechts met 12 man vertrok naar Den Haag voor hun eerste bekerduel (een schande). Onze dames daar en tegen waren sinds jaren weer eens compleet, gewoon 15 daames die ten strijde trokken tegen hun Dwingeloose tegenstandsters. Regelmatig liepen ze elkaar voor de voeten, maar de verdiende overwinning werd uiteindelijk binnen gesleept.

Het komende weekend is het qua rugby extreem rustig in Purmerend. Op zaterdag gaat TBM en later ook het 1e team naar Castricum, de cubs en junioren zijn vrij. En op zondag hebben de colts, 2e team en 3e team vrij of inhaal (maar er valt niets in te halen), alleen onze meiskes gaan richting Deventer waar de theezakjes hun opwachten. En kijk ondertussen verwachtingsvol naar je brievenbus, want een dezer dagen ligt ie op de mat, het fraaie Try-out magazine .

En tenslotte voor alle liefhebbers en ik hoop dat dat er velen zullen zijn, de bocktailavond. Om een ieder te gemoed te komen hebben we nu buiten het bockbier en de cocktails ook eens kriekbier om te proberen. Kortom voor ieder is er wel wat. Vooraf is er natuurlijk wel trainen voor de dames en het 3e team ‘und dann geht es loss’. Neem gerust wat intro’s mee om onze sfeer te proeven.

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail. No excuses.

Het weekprogramma (week 41):

zaterdag 13 oktober (bestuursafgevaardige: nvt)
09.00 uur: Opleiding (jeugd)scheidsrechter level 2 (IRB-1) bij RC Waterland
10.30 uur: CASRC/RC Waterland/Alkmaar/Haarlem (TB naar Castricum, vertrek 09.15 uur)
10.30 uur: CASRC/RC Waterland/Alkmaar/Haarlem (Mini’s naar Castricum, vertrek 09.15 uur)
xx.00 uur: RC Waterland/Alkmaar (cubs zijn vrij)
xx.00 uur: RC Waterland (junioren zijn vrij)
15.00 uur: CAS RC 1 – RC Waterland 1 (ook naar Castricum… verzamelen rond 12.44 uur)

zondag 14 oktober (bestuursafgevaardige: nvt)
13.30 uur: Combi CAS/NoordWest (het nieuwe colts cluster is vrij)
14.30 uur: RC Pickwick Players – RC Waterland (Dames naar Deventer, verzamelen 11.45 uur)
14.30 uur: RC Waterland 2 en 3 (het 2e en 3e hebben geen inhaalwedstrijd en zijn dus vrij)